No hi haurà Mobile World Congress (MWC), però Barcelona no es resigna a quedar-se sense activitats durant la setmana del 24 al 27 de febrer, quan estava previst que se celebrés el congrés. Un esdeveniment que aporta a la ciutat uns 500 milions d'euros i més de 14.000 llocs de feina, i que al no fer-se, suposa uns efectes econòmics notables, principalment pel sector serveis. És per aquest motiu que des de l'Ajuntament de Barcelona, juntament amb d'altres institucions, es plantegen unes iniciatives per "pal·liar els efectes negatius" de no tenir Mobile. Així ho ha explicat el primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, en una roda de premsa a l'Ajuntament després de reunir-se amb els representants dels sectors afectats.

La primera iniciativa és la Barcelona Opportunity Weekque es basa en una sèrie d'ofertes i gangues durant els dies del congrés al sector dels serveis: restaurants, hotels, ofertes culturals... La idea, segons Collboni, és "evitar el màxim de cancel·lacions fent Barcelona igualment atractiva", i es proposen diverses ofertes conjuntes en matèria gastronòmica, cultural i hotelera. 

A més, com ja es va anunciar ahir, també es prepara una proposta de congrés alternativa al Mobile, o, més acuradament, al 4YFN, l'esdeveniment d'startups paral·lel al MWC que se celebrava a la Fira de Montjuïc els mateixos dies i que també ha quedat cancel·lat. La proposta la lideren conjuntament l'Ajuntament de Barcelona i el clúster d'startups Barcelona Tech City, juntament amb altres organitzacions. La iniciativa, que encara no té definit a quin lloc es farà, s'anomenarà Barcelona Tech Spirit i no tindrà cap vinculació amb Fira de Barcelona. 

Segons Collboni, la principal intenció és que malgrat no hi hagi Mobile, les activitats paral·leles que hi havia preparades es mantinguin o tinguin una alternativa i es puguin "pal·liar al màxim" les conseqüències econòmiques en tots els sectors. 

"Salvar la setmana del Mobile"

En declaracions a la premsa després de la reunió, el president del Gremi de Restauració de Barcelona, ​​Pere Chías, ha assegurat que el sector vol "mirar cap endavant i treballar per omplir" la setmana en la que s'havia de celebrar el Mobile, i ha dit que entenen que es tracta d'una qüestió de força major la que ha obligat a la cancel·lació, tot i que ha admès que les pèrdues en restauració estan entre 25 i 35 milions d'euros.

El president d'Apartur, Enrique Alcántara, ha celebrat "l'empenta i la velocitat" per part de l'Ajuntament per "salvar la setmana de l'MWC", i ha afirmat que la ciutat ha tingut una bona reacció davant de la cancel·lació, igual que les empreses tecnològiques emergents, que han proposat continuar amb els esdeveniments que estaven programats de forma paral·lela al congrés.