El Port de Barcelona està treballant en un Pla de Contingència per donar resposta a l’increment de tràfic que es produirà quan arribin els vaixells que han quedat bloquejats al canal de Suez.

Segons explica el Port, Barcelona té 7 serveis marítims setmanals amb diferents destins asiàtics que passen per Suez, però un cop desencallat l’Ever Given i recuperat el trànsit per aquesta via els vaixells que cobreixen aquests serveis han començat a navegar cap a la Mediterrània i podran fer escala a Barcelona.

L’arribada d’aquests vaixells que havien quedat bloquejats en pocs dies provocarà, previsiblement, un gran augment de les operacions de càrrega i descàrrega a Barcelona, especialment de contenidors.

És per això que, des del Port, s’ha començat a dissenyar aquest pla per tal de garantir que els fluxos d’importació i exportació siguin tan àgils com sigui possible. Aquesta agilitat s’aconseguirà amb un increment de la productivitat a les terminals portuàries i de la capacitat de transportar i distribuir les mercaderies, segons informa el Port.

A qui implica el pla del Port?

Aquest pla que està desenvolupant Barcelona, implica als diferents actors de la Comunitat Portuària de Barcelona, armadors, terminals, estibadors, pràctics, remolcadors, amarradors, etc.., i de la cadena logística com els operadors logístics, transport terrestre o el ferroviari.

La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha manifestat que “és en aquests episodis puntuals quan es demostra la capacitat de resposta i la fiabilitat del Port de Barcelona. La professionalitat de les persones que treballen al nostre port i la tasca de modernització i digitalització que ha estat realitzant la Comunitat Portuària de Barcelona durant els darrers anys, sumat a unes infraestructures potents i unes connexions terrestres i ferroviàries cada cop més eficients, ens permeten encarar aquests reptes amb la seguretat que oferirem el millor servei als nostres clients i usuaris”.