Després de quasi dos anys d'absència, aquest dijous s'han tornat a obrir les portes de l'Automobile Barcelona, fent una clara aposta per a l'electrificació de la mobilitat amb més de 20 marques presentant les seves últimes novetats en la matèria. Tot plegat amb la intenció de seguir impulsant Barcelona com un gran hub de la mobilitat elèctrica i respectuosa amb el medi ambient. 

Ara bé, com amb quasi tot hi ha un gran hàndicap amb el qual coincideixen totes les marques i és l'elevat cost que té un cotxe elèctric. Per això, entre d'altres, el president de Seat, Wayne Griffiths, ha demanat en el marc del saló democratitzar el cotxe elèctric i fer-lo més accessible al gran públic abaixant els preus, proposant que surti al mercat un elèctric que costi entre 20.000 i 25.000 euros.

23 marques presentant les seves novetats

Concretament, en el certamen d'enguany un total de 23 marques internacionals com BMW, Renault, Seat o Nissan, que fins al pròxim 10 d'octubre presentaran les seves novetats al gran públic per primera vegada. Tot i la presència d'aquestes grans marques, enguany hi faltaran fabricants de referència com Volkswagen, Ferrari, Porsche o Tesla. 

Tot i la reducció del saló, el seu president, Enric Lacalle, s'ha remès a l'eslògan "torna la il·lusió" per exemplificar la importància de la fira per a la ciutat. "És un saló molt de Barcelona, té 102 anys d'història", ha subratllat Lacalle en declaracions a l'ACN, que ha situat l'Automobile com el saló de referència a Europa. Posant l'accent en què durant aquests dies es presentaran 14 primícies mundials a l'Automobile.

Cal recordar també que la cita arriba uns mesos tard, ja que abans de l'estiu es va decidir ajornar el saló per donar temps a les marques a participar-hi i així "dinamitzar l'activitat en un moment clau per a la indústria del motor", amb la presentació de vehicles i altres propostes comercials, ara bé, després de la Covid, encara costa dinamitzar un sector molt afectat per la pandèmia i per la manca de semiconductors, que està frenant la seva recuperació.

"Som el primer saló d'Europa"

Poc abans que el saló tornés a obrir les portes, Lacalle ha assegurat que "som el primer saló d'Europa", recordant que en el saló de Munic celebrat fa unes setmanes s'hi van reunir set marques mentre que a Barcelona n'hi haurà 23.

Respecte a l'electrificació del sector, Lacalle ha admès que encara falten infraestructures de càrrega "si volem que el cotxe elèctric comenci a funcionar i sigui majoritari". D'altra banda, Lacalle ha apuntat com un altre dels problemes del sector a l'Estat l'envelliment del parc públic, que supera els 13 anys davant els deu de mitjana a la Unió Europea.

Què es presenta a l'Automobile?

Com ja hem dit, durant aquesta setmana, les 23 marques que assisteixen a l'Automobile presentaran les seves últimes novetats, la majoria de les quals van equipades amb motors electrificats. Un dels vehicles més esperats, segurament, és el nou Cupra Born, el primer vehicle 100% elèctric de Seat, que està acompanyat en aquesta fira de l'UrbanRebel concept, també de Cupra.

Nissan també porta novetats a Barcelona i totes elles relacionades amb l'electrificació. Concretament, la marca japonesa mostra a Barcelona, tres vehicles. En primer lloc, i en primícia mundial, la nova furgoneta Townstar, en segon lloc el nou Ariya, un SUV 100% elèctric, i per últim la tercera generació del Qashqai, que ara ja es pot comprar en format híbrid.

Nuevo nissan qashqai automobile barcelona - Efe

L'alemanya BMW arriba a Barcelona amb dos nous models, l'i4 i l'iX. El primer model és una berlina elèctrica d’estil esportiu i el segon és la nova proposta 100% elèctrica de la firma bavaresa per a la gamma SUV, un vehicle de grans dimensions amb una autonomia que podria superar els 600 km. Alhora, BMW també ha vingut al saló amb Mini, la seva filial, que presenta el nou Mini Electric, una edició electrificada del model llançat originalment el 1969.

Renault presenta el nou Mégane elèctric

Renault, per la seva banda presenta a l'Automobile elnou  Mégane E-Tech Electric, un vehicle 100% elèctric. La seva marca filial, Dacia, porta a Barcelona el Jogger, un set places amb el que la firma romanesa barreja el monovolum i el crossover.

Mercedes-Benz també estarà present en aquest Automobile amb dues grans novetats. En primer lloc, la versió definitiva de l’EQS, un sedan amb la qual la marca inicia l’electrificació del luxós segment F. Per l'altra part, Mercedes també porta a Barcelona un vehicle de motor de combustió, l’AMG GT Black Series, un superesportiu a més 700 cavalls de potència.

Ford ha apostat per portar a Barcelona dos vehicles 100% elèctrics, però molt diferents  entre ells. En primer lloc el Ford E-Transit, una furgoneta 100% elèctrica i el Mustang Mach-E GT, un SUV amb el que Ford vol continuar una de les sagues de muscle-cars més emblemàtiques de la seva història.

nuevo ford mustang electrico automobile Barcelona - Efe

Per últim, Kia també porta dues novetats a l'Automobile apostant per l'electrificació. L’EV6 és un crossover totalment elèctric, pertanyent al segment D, amb el que la marca asiàtica busca renovar l’estètica dels seus vehicles i el nou Sportage, un híbrid endollable que inicia la cinquena generació del popular SUV.