Vins, snacks, càrnics, làctics i innovació en el sector de la gastronomia. Es tracta de la fira de l'alimentació per excel·lència, l'Alimentaria, que obre les portes aquest dilluns 16 d'abril fins al dijous, 19 d'abril, a la Fira de Barcelona de la Gran Via. L'edició d'enguany se celebrarà, per primera vegada, en simultaneïtat amb la fira Hostelco, el saló de referència de l'equipament hoteler i la restauració. L'aliança d'ambdós salons reunirà fins a 4.500 empreses i 150.000 professionals, dels quals un 27% seran internacionals i 1.400 compradors clau, segons ha avançat Fira de Barcelona. Amb tot, preveu un impacte econòmic de 200 milions, una previsió superior a la de l'última edició. 

Concretament, les dues fires comptaran amb un espai de 100.000 metres quadrats. Una unió que, segons el president de Fira de Barcelona i d'Alimentaria, Josep-Lluís Bonet, sorgeix perquè "volem potenciar la complementarietat existent entre aquestes dues fires capdavanteres i oferir així una gran plataforma de negoci". Per la seva banda, el director d'Alimentaria Exhibitions, J. Antoni Valls, assegura que la celebració conjunta dels dos salons "contribuirà a realçar la gastronomia i les indústries alimentària i d'hostaleria, evidenciant l'enorme importància d'aquests sectors per a l'economia espanyola". 

La gastronomia com a punt comú

Segons la Fira, l'impuls de la qualitat gastronòmica és un dels principals "trets d'identitat en comú" d'ambdós salons. En aquest sentit, s'han organitzat més de 150 activitats dirigides a potenciar les connexions entre les indústries alimentària, gastronòmica i turística. 

Entre aquestes activitats, en destaquen The Alimentaria Experience i The Hostelco Experience, que congregaran 45 estrelles Michelin. The Alimentaria Hub conformarà un gran espai amb un centenar de conferències, ponències i congressos, que també acollirà l'àrea Innoval, que presentarà prop de 300 productes nous. 

Per la seva banda, Hostelco presentarà novetats en productes, tecnologies i solucions dels àmbits dels equipaments i maquinària per a l'hostaleria i tot el món relacionat amb el sector. Oferirà més de 20 ponències amb experts del sector i presentarà el nou espai Live Hotel, que recrearà la recepció, habitacions, sala de fitness i spa d'un hotel "d'última generació". 

Ben Fet!, per primera vegada a l'Alimentaria 

L’esdeveniment comptarà també amb la presència de 18 empreses catalanes vinculades al projecte Ben Fet! Aquesta és una marca que certifica l’origen i la traçabilitat dels productes i serveis catalans i en promociona el consum tant en l’àmbit nacional com internacional. Segons expliquen des de Pimec, "continua creient en el desenvolupament de les empreses del país i, per això, a través d’aquesta iniciativa, referma el seu compromís en la promoció internacional de la reputació de les empreses i productes de Catalunya". A més, la presència del projecte català a Alimentaria "és un excel·lent aparador per promoure la qualitat i els valors de l’empresa catalana" i establir contactes amb noves entitats i empreses per continuar creixent.