L'Òpera de los Ángeles, institució que Plácido Domingo va dirigir entre 2003 i l'octubre passat, ha acabat aquest dimarts que les acusacions d'assetjament sexual contra el tenor espanyol són creïbles, després de diversos mesos d'investigació interna, segons un document que posa fi a les indagacions a què ha tingut accés Efe.

"Gibson Dunn -l'equip d'advocats- ha considerat que les acusacions són creïbles, en part a causa de les similituds en els seus procediments. El nivell d'incomoditat declarat per les dones ha variat, des d'algunes dones indicant que no es van sentir incòmodes fins a altres que van descriure un trauma significatiu", ha determinat la institució cultural.

Segons el sumari de conclusions, algunes de les presumptes víctimes han declarat que es van sentir "desanimades a denunciar la mala conducta a causa de la importància i talla del senyor Domingo".

"Domingo ha cooperat amb la investigació i s'ha reunit voluntàriament per tenir una entrevista amb l'equip de Gibson Dunn. Ell ha negat totes les acusacions de contacte no desitjat i ha afirmat que totes les seves interaccions han estat consensuades", ha indicat l'equip independent contractat per la institució cultural per abordar la investigació.

Els advocats assenyalen al document que van constatar que Domingo ha estat "sincer en les seves negacions" però també han percebut que algunes de les mateixes han estat "menys creïbles o mancades de consciència".

Fa dues setmanes, després d'un temps de silenci, el tenor va assegurar en un comunicat que acceptava "tota la responsabilitat" de les seves accions, després de "diversos mesos" de reflexió, i va demanar perdó "pel dolor causat" a totes les dones que el van acusar.

Des de l'estiu passat, diverses dones que havien treballat amb Domingo van començar a publicar en la premsa acusacions contra l'artista, la gran majoria d'assetjament sexual, i algunes, com la de la cantant Angela Turner Wilson, d'abús en incloure contacte físic no consentit.

Efe s'ha posat en contacte amb l'equip de Domingo per conèixer la reacció de l'artista davant de les conclusions de la investigació duta a terme en el nucli de la institució que ell mateix va dirigir, però encara no ha obtingut resposta.