El Gran Teatre del Liceu et porta el millor regal que pots fer o pots fer-te aquest Nadal, la Caixa Regal Òpera. Es tracta de dues entrades d’òpera o dansa a les millors localitats del teatre perquè gaudeixis d'una vetllada inoblidable. Té un preu de 195 euros i es pot comprar online clicant aquí (amb enviament a domicili per 8 euros).

A partir del 8 de gener, tria les funcions d'òpera o dansa que més t'agradin


Carmen-Georges Bizet
8-17 de gener. Funcions incloses: 9, 12, 14 i 16 gener.

L'òpera Carmen, la mítica producció de Calixto Beito, és plena de malentesos: l’amor es confon amb el desig, un afer amb una relació exclusiva, l’afecte amb la possessió i la violència amb la passió. Però el preu més alt en aquesta xarxa de relacions disfuncionals el paga Carmen, una dona que estima la seva independència.

Tot plegat, amenitzat amb melodies inoblidables que desgranen erotisme. Clica aquí per saber-ne més.

Opera Carmen / Liceu
Foto: Gran Teatre del Liceu


Un ballo in maschera-Giuseppe Verdi
9-20 de febrer. Funcions incloses: 10, 12, 15 i 18 febrer.

Quan Giuseppe Verdi va escriure Un ballo in maschera, ja gaudia d’un important èxit per la popularitat de les nombroses obres que havia escrit: Nabucco (1842), Macbeth (1847), Rigoletto (1851), Il trovatore (1853) o La traviata (1853), entre d’altres. És per això que només aspirava a cercar temes musicals nous i audaços a partir d’una potent història, en aquest cas, l’assassinat del rei de Suècia, Gustau III, el 1792, en plena festa de disfresses.  

A Nàpols, l’òpera va despertar les ires i prohibicions de la censura: no es podia assassinar un rei a l’escenari, hi havia dificultats per mostrar escenes de bruixeria, davant de la infidelitat hi havia d’haver remordiment i els conspiradors havien d’odiar el duc per raons hereditàries…, així, el compositor es va veure obligat a fer adaptacions importants i a transportar la trama de Suècia al Boston de finals del segle XVII. 

Ara, l’elegant producció de Graham Vick recupera la versió de l’estrena a Roma, amb la trama situada a Suècia i sense la censura. Així, aquest Ballo in maschera trenca amb els codis tradicionals. Enveges i conspiracions, barrejades amb passions amoroses, política, gelosia, venjances i el perdó final conflueixen en una obra mestra de Verdi. Clica aquí per saber-ne més.

Un ballo in maschera / Liceu
Foto: Gran Teatre del Liceu


El Messies-Georg Friedrich Händel
16-26 de març

Aquesta versió d'El Messies de Händel, dirigida per Robert Wilson, està basada en la versió alemanya del 1789, arreglada per un altre geni: Wolfgang Amadeus Mozart. L'obra representa com Jesús vol transformar la societat i és torturat, castigat i assassinat de manera cruel. Però, per a Wilson, El Messies no és una obra religiosa, sinó més aviat una espècie de viatge espiritual. Clica aquí per saber-ne més.

El messies Handel / Liceu
Foto: Gran Teatre del Liceu


Orgia-Hector Parra
11 i 13 d'abril

Hèctor Parra, un dels compositors catalans amb més projecció internacional, i Calixto Bieito uneixen el seu talent en aquesta tràgica història de Pier Paolo Pasolini sobre un matrimoni que s'autodestrueix. A través dels seus versos, Pasolini penetra en la realitat, representant com el feixisme aniquila tot rastre d’humanitat a la societat moderna a través de la cultura de consum.

A Orgia, l’amor i el sexe estan al servei d’una destrucció sàdica. A l’interior del seu dormitori, un espai tancat on l’angoixa i el remordiment projecten ombres monstruoses en la transició incerta entre el món de la raó i el del somni, la jove mare coprotagonista vol trencar amb el seu marit, però just abans de suïcidar-se comet un crim. Clica aquí per saber més.

Opera Orgia / Liceu
Foto: Gran Teatre del Liceu

La cenerentola-Gioachino Rossini
18 de maig-1 de juny. Funcions incloses: 19, 22, 28 de maig i 1 de juny.

Els aspectes més innovadors de La cenerentola i l’èxit que molt aviat assolí (s’estrenà a Barcelona el 1818, un any després de la seva estrena absoluta) neixen del contrast violent entre la personalitat de la protagonista, el sentimentalisme de la trama i els personatges del món buffo rossinià que l’envolten. 

Un vendaval de gran música, ple d’humor, servit pels millors cantants rossinians del moment, amb una producció signada per Emma Dante, que és delicada, plena de matisos subtils, però que també té una malenconia ombrívola i burlesca. És un drama ple d’aprenentatges per a la societat d’avui. Clica aquí per saber-ne més.

Cenerentola / Liceu
Foto: Gran Teatre del Liceu


Adriana Lecouvreur-Francesco Cilèa 
16-29 de juny

Al segle XVIII, la llengua francesa tenia com a ambaixadora més important l’actriu Adrienne Lecouvreur: sobirana de les tragèdies de Voltaire, dels versos de Racine i Corneille, i de la declamació cantada de la Comédie-Française. 

La seva relació amorosa amb el mariscal Maurici de Saxònia va activar la gelosia de la duquessa de Bouillon i, a continuació, es va produir un misteriós accident, en què la llegenda va voler que un ram enverinat, ofert per la seva rival, fos el causant de la seva mort. La gelosia, causada per unes fissures impossibles de curar, és el poderós vehicle que desencadena aquesta tragèdia. El rebuig de l’Església a fer-li un enterrament cristià va commoure la societat de l’època. Clica aquí per saber-ne més.

Adriana Lecouvreur / Liceu 01
Foto: Gran Teatre del Liceu


Faun/Noetic-Grand Théâtre de Genève
27 de febrer-1 de març 

Des del juliol del 2022, després de set anys al Ballet Vlaanderen, Sidi Larbi Cherkaoui ha assumit el càrrec de director del Ballet de Genève. Figura de l’escena contemporània belga, el prestigiós ballarí i coreògraf signa alguns treballs importants amb interessants col·laboracions interdisciplinàries amb artistes visuals, dissenyadors i músics. 

A partir de la referència a la mítica coreografia de Nijinski per als Ballets Russos, i amb el poema de Mallarmé, Sidi Larbi crea l’any 2009 el seu propi Faun a petició de Sadler’s Wells. Aquí les figures adquireixen més tridimensionalitat, mostren aspectes mitològics i salvatges, i estan plenes de càrrega sexual. A partir de la música de Debussy, però també amb altres fragments intercalats de Nitin Sawhney, el joc infantil i arcaic es combina per anar d’un estil a un altre, d’una cultura a una altra, d’un segle a un altre. 

A la segona part del programa podrem gaudir d’una proposta del 2014: Noetic, que explora la idea que una línia recta és en realitat una corba i que es pot connectar a través de la forma del cercle. Amb col·laboració de l’artista visual Antony Gormley, Sidi Larbi signa un treball col·lectiu, una reacció en cadena de moviments elegants i sincronitzats en la construcció d’imatges estèticament molt poderoses. Clica aquí per saber-ne més.

Faun Noetic / Liceu
Foto: Gran Teatre del Liceu


A Midsummer Night's Dream-Ballet Dortmund-Alexander Ekman
25-28 d'abril

Després del seu èxit amb el sensacional Swan Lake interpretat pel Den Norske Ballett, el prodigiós coreògraf Alexander Ekman va crear el seu Midsummer Night’s Dream. Una poderosa peça contemporània que explora l’energia i els misteris conjurats pel solstici d’estiu en la tradició escandinava. Allunyant-se de Shakespeare, Ekman ens mostra una invenció fantasmagòrica basada en la mitologia i les tradicions del nord. 

Poderós, audaç i imbuït d’un autèntic ambient arcaic, aquest espectacle ho té tot per ser una proposta hipnòtica. Ja des del moment en què s’aixeca el teló, els ballarins dansen rítmicament sobre un camp de blat daurat i generen una escena realment intensa. Ambientat amb la música de Mikael Karlsson, Ekman, impredictible i colossal, construeix il·lusions a partir de la imaginació i ofereix un bombardeig d’imatges fantàstiques. Audaç, convincent i visualment sorprenent. Clica aquí per saber-ne més.

Sacre-Ballet Sasha Waltz & Guests
6-10 de juliol

La proposta per a Sacre és feroç, carnal, vigorosa, caòtica i talment magnètica: una explosió amb 28 ballarins de totes les edats que generen una enorme turbulència sobre l’escenari. Celebren l’arribada de la primavera, quan una jove és escollida com a víctima a sacrificar i ha de ballar fins a la mort. Alarmisme, inquietud, por…, un drama que manté el públic atent davant de la nuesa de la víctima, que balla agònica fins que les forces l’abandonen. Una dansa macabra que no pot sanar les impertorbables esquerdes vitals de la decisió de la comunitat. 

Sacre es presenta al Gran Teatre del Liceu com una sessió en tres parts: després de l’angoixa i l’ansietat recreades a Sacre, trobarem amb Feune la serenitat de L’après-midi d’un faune de Claude Debussy, i la pau tranquil·la i amorosa de Scène d’amour del Roméo et Juliette d’Hector Berlioz. Tres creacions ben contrastades que mostren múltiples facetes de la naturalesa humana i que revelen les llums i ombres de la humanitat. Clica aquí per saber-ne més.

Espectacle Sacre / Liceu
Foto: Gran Teatre del Liceu

El llac dels cignes-Ballet del Teatro dell'Opera di Roma
19-23 de juliol

Al llarg de les dècades, El llac dels cignes, amb música de Piotr Ílitx Txaikovski, ha esdevingut la quinta essència de la dansa com a forma d’art. Cap altra obra no ha guanyat tanta popularitat ni s’hi pot comparar pel que fa al nombre d’adaptacions escèniques i versions coreogràfiques. Sens dubte, ha assolit una posició dominant i forma part de l’imaginari col·lectiu. 

Un clàssic sobre els clàssics i ideal estètic que segueix encantant a un públic àvid de bellesa en plena era digital. Clica aquí per saber-ne més.

El llac dels cignes / Liceu
Foto:  Gran Teatre del Liceu


Aquest Nadal, regala la Caixa Regal Òpera i gaudeix d'una vetllada inoblidable al Gran Teatre del Liceu!