El passat 25 de juny, tot just ahir, Antoni Gaudí hauria fet 168 anys i hauria trobat una Barcelona molt diferent de la que va deixar l’any 1926. En la seva primera gran obra, la Casa Vicens, aquests mesos han treballat en la nova experiència del visitant, mantenint la premissa amb la qual Gaudí va crear aquesta idíl·lica casa d’estiueig a la vila de Gràcia. Per aquest motiu, la campanya de reobertura d’aquest Patrimoni de la Humanitat ret homenatge a aquest oasi creat per Gaudí que s’ha mantingut, ara com a casa-museu, i que és tan necessari després dels mesos de confinament. La paraula oasi descrita per la Gran Enciclopèdia Catalana com "Lloc, temps, situació, etc., que permet un repòs físic o psíquic, que és com una excepció enmig del desordre, dels neguits, etc.” dona nom a aquesta campanya amb la qual Casa Vicens continua acostant-se al públic més pròxim.

Un oasi al barri de Gràcia

Per a la seva reobertura la Casa Vicens ha incorporat totes les mesures de prevenció i higiene davant la Covid-19 pertinents per garantir la seguretat dels visitants i treballadors en matèria de salut i higiene, entre les quals, la venda exclusivament online o per telèfon, la reducció de l’aforament a un terç, establiment d’un recorregut únic, l’obligació d’usar mascareta, la distribució de punts de gel hidroalcohòlic, la col·locació d’estora desinfectant, l’increment de productes de neteja i desinfecció de tota la casa, la retirada de tot el material imprès, etc. A més a més, la Casa Vicens està treballant per a l’obtenció del distintiu Safe Tourism Certified que atorga l’Institut per a la Qualitat Turística Espanyola (ICTE) com a marca de garantia i certificació de la implantació del Sistema de Prevenció de Riscos per a la Salut davant la Covid-19.

Oasi_Casa Vicens

Com a novetat, la primera casa de Gaudí a partir del dia 8 de juliol ofereix gratuïtament amb totes les seves entrades una audioguia en tretze idiomes. L’audioguia, desenvolupada juntament amb l’empresa Muzee, és totalment accessible, ja que no requereix la descàrrega de cap aplicació mòbil o dispositiu concret. El visitant accedeix a tots els continguts elaborats entre Casa Vicens i Mediapro Exhibitions des del seu telèfon mòbil fent un sol clic a la seva entrada de Casa Vicens. L’audioguia presenta tant continguts explicatius d’aquest Patrimoni de la Humanitat com mapes per seguir el recorregut únic per la casa i, a més, presenta transcripcions en tots els idiomes per garantir l’accessibilitat de les persones amb dificultats auditives.

Promoció del 50% i nou producte Summer Vicens

Des del dia 8 de juliol es podrà gaudir de la casa-museu en el seu horari habitual (tots els dies de 10.00 a 20.00h), amb una promoció de reobertura del 50% de descompte, que ja es troba disponible per a les compres realitzades durant els mesos de juny i juliol. Aquest estiu la primera casa de Gaudí ofereix dues modalitats de visites: la visita lliure a Casa Vicens i la visita Summer Vicens, que inclou un exclusiu aperitiu de Hofmann, l’empresa que gestiona la cafeteria de Casa Vicens.

720 x 540 SUMMER VICENS

Casa Vicens es la primera casa realitzada per Antoni Gaudí entre 1883 i 1885. Declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 2005, és la casa-manifest on un jove Gaudí de 30 anys va fixar les bases del que seria la seva arquitectura posterior. Ubicada al barri de Gràcia de Barcelona, va obrir les seves portes al públic el novembre del 2017 després de 3 anys de restauració i rehabilitació que van permetre a la casa tornar al seu origen. La destacada rehabilitació portada a terme per Martínez Lapeña-Torres Arquitectos i DAW Office ha sigut premiada i finalista en diferents premis d’arquitectura de tot el món: Finalista Premi FAD d’arquitectura 2018, Premi de Rehabilitació en els Premis Lledó Arquitectura 2018, Obra premiada en la XIV Bienal Española de Arquitectura y Urbanismo 2016-17, obra candidata al Premi EU Mies Award 2019 i Obra finalista als Premis XI BIAU 2019.

Els cinc valors que mouen Casa Vicens Gaudí són la creativitat, el descobriment, l’audàcia, l’excel·lència i la proximitat, valors que marquen les diferents programacions que s’ofereixen.