Mercadona ha introduït a les seves prestatgeries un dels productes més esperats pels consumidors: la xocolata Dubai de la marca Hacendado, disponible per 1,95 euros. Aquest dolç, que combina crema de pistatxo, massa triturada i xocolata amb llet, va fer furor prèviament a Lidl, on es va esgotar en poques hores després del seu llançament. La xocolata Dubai ha guanyat popularitat en xarxes socials, especialment en TikTok, on usuaris com @mario_baeza i @busosreview han compartit les seves opinions. Encara que alguns assenyalen que té un gust de pistatxo menys pronunciat de l'esperat, la majoria destaca la seva textura i farcit com a aspectes positius, considerant-ho una opció atractiva pel seu preu.

La versió de Mercadona, sota la marca Hacendado, és una xocolata blanca Fussion farcida de crema de pistatxo i massa tall torrada. El producte pesa 105 grams i és fabricat per la reconeguda empresa Antiu Xixona. A més de la xocolata, Mercadona ha ampliat la seva oferta amb altres productes protagonitzats pel pistatxo, com berlines farcides de crema de pistatxo amb gerds liofilitzats i barretes farcides de crema de pistatxo similars a les de Kinder Bueno, que van tenir gran èxit després del seu llançament.

Aquest llançament respon a la forta demanda dels consumidors espanyols, especialment en xarxes socials, i posiciona Mercadona en la tendència de productes virals. La febre pel pistatxo continua, i encara que alguns clients encara no troben aquests productes a les seves tendes, es preveu una distribució esglaonada. Amb aquestes novetats, Mercadona demostra novament la seva capacitat per adaptar-se ràpidament a les últimes modes del consum, oferint productes que capten l'atenció del públic i es converteixen en fenòmens virals.

Impacte al mercat i disponibilitat

L'alta demanda de productes amb pistatxo ha tingut repercussions en el mercat global, provocant una escassetat d'aquest fruit sec i un augment en els seus preus. Segons informes del Financial Times, la popularitat d'aquests productes ha exacerbat l'escassetat mundial de pistatxos, elevant el seu preu i generant preocupació entre els productors i distribuïdors. Quant a la disponibilitat, alguns clients han reportat dificultats per trobar la xocolata Dubai a les seves botigues locals de Mercadona. Tanmateix, la cadena ha indicat que la distribució s'està realitzant de forma esglaonada, per la qual cosa s'espera que el producte estigui disponible a més establiments en les setmanes vinents.

Aquesta xocolata has de provar-la tant sí com no

La tornada de la xocolata Dubai, ara en les prestatgeries de Mercadona, demostra la capacitat d'adaptació de les cadenes de supermercats a les tendències de consum i la influència de les xarxes socials en la popularitat de certs productes. Amb una proposta accessible i de qualitat, Mercadona es posiciona novament com un referent en l'oferta de productes que capta l'atenció del públic i es converteix en fenòmens virals.