La notícia de l'adeu de Messi del Barça ha inundat les xarxes socials i les pàgines de mitjans de comunicació d'arreu del món. Però més enllà del missatge, un dels elements que ha sorprès ha estat el canal utilitzat per l'encara blaugrana: un burofax.

Alguns mitjans americans han arribat a preguntar-se: "Què punyetes és un burofax?". Fins i tot el New York Times ha publicat aquesta paraula per primera vegada a la història. I és que el terme burofax no s'utilitza fora de l'estat espanyol. Es tracta del nom d'un servei que va ser originalment creat per Correos, qui en va registrar la marca, tot i que el nom s'ha acabat fent servir com a genèric.

USA Today ho descriu al seu públic americà com un "mètode de comunicació empresarial, popular a Espanya, que permet a les persones enviar un document segur que serà reconegut en un tribunal o per un tercer". Vindria a ser un mitjà semblant al correu certificat o al telegrama.

Cada dia s'aprenen coses, i avui molts han après què és un burofax. Només cal veure com s'han disparat les cerques de la paraula a Google just després de l'anunci de l'argentí.