“La ciutat és molt fàcil de vendre i el cost d’instal·lar una nova empresa és molt més baix, perquè la gent sap que pot trobar talent”. Des que la multinacional de vídeojocs King va obrir una seu a Barcelona l’any 2012, la ciutat s’ha començat a fer un nom en aquesta indústria:“En els últims dos o tres anys, s’han disparat les empreses internacionals que han muntat un estudi o les locals que han començat”, apunta el seu vicepresident i director d’estudis, Oriol Canudas, que destaca la “vessant emprenedora” de la capital catalana: “Això fa que sigui un pol d’atracció de talent molt important”.

En el mes d’octubre del 2019, King es va traslladar a unes noves instal·lacions de gairebé 7.000 metres quadrats, situades en el districte 22@. Unes instal·lacions en les que hi treballen al voltant de 600 persones -en total l’empresa en té 2.000 aproximadament-, però que en el context actual no hi poden acudir. “L’empresa s’ha adaptat bastant bé. Abans del coronavirus ja fèiem programes pilot amb gent treballant des de casa, de manera que ja estàvem una mica preparats”, es felicita Canudas, que considera que el principal repte es produeix en termes d’organització interna: “És la dificultat que tens quan hi ha molta gent. Però trobar el punt òptim entre coordinació i comunicació i el treball individual és la clau per accelerar la productivitat”.

El que veritablement ha resultat productiu per a l’empresa és la situació de confinament. Canudas confirma que durant aquesta etapa “el nombre de descàrregues ha augmentat molt”, donat que el consum de continguts online s’ha incrementat considerablement des que la gent passa més temps a casa: “Les dades de nombre de partides en els nostres jocs han batut rècords”. Entre els productes més ben valorats es troba l’aplicació Candy Crush, de la que Canudas explica les claus del seu èxit: “Tota prova lògica amb certa matemàtica agrada, ens fa rutllar i pensar, de forma que ens sentim productius”.

Pel que fa a les oportunitats que poden sorgir d’aquesta crisi, Canudas considera que aquest nou escenari “és una injecció de confirmació que l’entreteniment és important”. Si bé la tecnologia i els dispositius evolucionaran amb el pas del temps, el vicepresident de King considera que la necessitat d’entreteniment sempre seguirà present: “És un complement molt important per a nosaltres: és immersiu, ens fa somiar, ens fa desconnectar i ens fa connectar amb els amics”. I si la necessitat d’entreteniment no desapareix, aleshores tampoc ho farà la capacitat creativa per produir nous continguts: “El talent ho és tot en la meva feina, perquè això va de tenir noves idees”.