La xarxa de metro de Barcelona continua creixent per interconnectar més zones més ràpidament i reduir la contaminació. L’últim pas ha estat la línia 10 sud amb la connexió de les cinc primeres estacions: Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal i les noves de Foneria i Foc. Les tres primeres ja funcionaven des de l’any 2016 perquè formen part de la línia 9 sud, però les dues noves estacions, situades al passeig de la Zona Franca, permeten que el Metro arribi als barris de la Marina de Port i la Marina del Prat.

ESTACIONS L10 FONERIA FOC  - generalitat de catalunya

La nova línia, construïda per la Generalitat, millora la connexió entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat, alhora que potencia la connexió entre línies perquè enllaça amb l’L5 i l'L9 sud a Collblanc; amb l’L1 i L9 Sud a Torrassa, i amb l’L9 sud a Can Tries-Gornal.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, destaca que la construcció de l’L9 i l’L10 “és un nou salt d’escala, una manera de relligar tota l’àrea metropolitana. És una obra de les que marquen època”. 

Menys contaminació

El Govern preveu que amb la línia 10 sud s’eliminin 1.438 vehicles diaris de la xarxa viària, cosa que representa una reducció de 975 tones de CO2 anuals i una acció directa contra la contaminació atmosfèrica i la lluita contra el canvi climàtic. Per Calvet, “millorarem la qualitat de vida dels ciutadans, però també és una aposta per la qualitat de l’aire”

Aquesta infraestructura vol reduir la presència de 1.438 vehicles diaris a la xarxa viària

Els trens són sense conductor, d’estructura lleugera i tecnologia avançada, estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda, igual que les estacions, i disposen de sistemes d’informació activa i visual per al passatge. Les andanes estan protegides amb portes de vidre i tota la infraestructura ha estat dissenyada vetllant per la màxima seguretat i confort possibles.

ESTACIONS L 10 FONERIA FOC  064

Les cinc estacions són construccions de tipus pou, on les andanes estan superposades i integrades en un sol túnel de dos nivells. Per exemple, a l’estació de Foc, projectada per Toyo Ito Arquitectes, el túnel està situat a 30 metres de profunditat, a què s'accedeix mitjançant una bateria d’escales mecàniques i també ascensors, i fins i tot disposa d’una sala d’exposicions. A l’estació de Foneria, de Daniel Freixes, la profunditat és de 40 metres, també és accessible amb escales mecàniques i ascensors i disposa d'una sala polivalent.

Un tren cada set minuts

La freqüència de pas dels trens és d’un tren cada set minuts, i en el tram comú de la línia 9 sud la freqüència és del doble, dos trens cada set minuts en hora punta, perquè s’hi afegeixen els nou trens que circulen en aquesta línia.

ESTACIONS L 10 FONERIA FOC - generalitat de catalunya

La demanda actual de tota la línia L9/L10 —L9 nord i sud i L10 nord— és d’uns 23,7 milions de viatges l’any, i l’entrada en servei de les estacions de Foneria i Foc comportarà una captació de 6.253 entrades al dia. Tenint en compte, a més, l’increment de viatgers en altres estacions de l’L10 Sud, la demanda anual de les línies L9 i L10 se situarà en uns 29,5 milions d’usuaris l’any, cosa que suposa un increment de 5,8 milions anuals.

 

Amb la col·laboració de:

logo generalitat de catalunya