La ciutadania actualment ja no només s’informa mitjançant els canals tradicionals, les noves tecnologies han agafat força com a nou canal de comunicació. És per això que la Generalitat vol apostar per aquest sector i fer ús d'aquestes noves tecnologies per millorar la comunicació i la interacció amb els ciutadans.

El Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda ha obert un servei bot –abreviatura de robot– a la plataforma de missatgeria instantània Telegram. Es tracta del gencatBOT i s’hi pot accedir cercant l’usuari @gencatbot a l’aplicació Telegram o des de t.me/gencatbot.

El gencatBOT vol oferir informació per afavorir l’apoderament de la ciutadania i impulsar una actitud activa, cívica i crítica

Imatge gencatBOT

Com funciona el gencatBOT?

El gencatBOT és una aplicació per conversar i que simula mantenir un diàleg amb un humà. Per assegurar que sigui fluid i coherent, al darrere hi ha un arbre de decisions dissenyat i creat per una persona. Aquest model preveu els diversos camins que pot prendre la conversa. Així, inclou les respostes de l’usuari i indica, en cada cas, quin ha de ser el proper missatge que el gencatBOT ha d’enviar.

Amb el gencatBOT la Generalitat es llança a assajar aquestes formes més proactives de comunicar

Cada 15 dies, en divendres, el gencatBOT comença una conversa intel·ligent i personalitzada amb els subscriptors sobre serveis i notícies que els puguin interessar. Amb aquesta intenció, el bot suggereix a l’usuari un tema d’actualitat i li pregunta si en vol saber més. En cas que l’usuari hi estigui interessat, pot contestar-li directament per parlar-ne i aprofundir-hi. Si no hi està interessat, el bot li proposa altres notícies que li semblin més atractives.

S’han abordat temes de caràcter social, com ara l’acolliment familiar, les beques o la corresponsabilitat amb la criança

Per exemple, des que el servei va arrancar, s’han abordat qüestions de caràcter social, com ara l’acolliment familiar, les beques o la corresponsabilitat amb la criança, com també temes relacionats amb la salut –com ara la depressió, el tabaquisme o l’ús de cremes solars– i d’altres, com ara consells per reduir la factura elèctrica o per alertar de nous mètodes d’estafa detectats pels Mossos d’Esquadra.

Al capdavall, el gencatBOT vol oferir informació per afavorir l’apoderament de la ciutadania i impulsar una actitud activa, cívica i crítica, que faciliti una presa de decisions lliure i informada.

La Generalitat a Telegram

A més del gencatBOT, la Generalitat també té altres serveis d’atenció ciutadana a Telegram:

D’una banda, el canal gencat. Es tracta d’un sistema de comunicació unidireccional que envia cada matí un missatge amb notícies, continguts de servei, l’accés a tràmits i recursos d’interès general. S’hi pot accedir cercant l’usuari @gencat a Telegram i a través de l’enllaç t.me/gencat.

També està disponible el servei equipamentsBOT. És un bot que geolocalitza les comissaries, farmàcies i centres sanitaris més propers al ciutadà. També n’ofereix l’adreça i el telèfon. S’hi pot accedir cercant l’usuari @equipamentsbot a Telegram i a través de t.me/equipamentsbot.

Finalment, també hi ha el servei de consultes @gencat012. Es tracta d’un servei de missatgeria instantània per demanar informació sobre serveis i tràmits de la Generalitat. Les consultes s’han d’enviar al número 681 012 012 o bé accedint a t.me/gencat012.

Tota la informació sobre els serveis digitals d’atenció ciutadana de la Generalitat es pot trobar a gen.cat/actualitat.  

 

Amb la col·laboració de:

logo generalitat de catalunya