Enric Ticó, president de Cimalsa, l'empresa pública de la Generalitat quant a logística, de Feteia, i del Railgrup, és d'aquells ciutadans que té tan clar el que sap, el que vol, i el que ha d'explicar, que hom no caldria que li fes entrevistes. T'aboca i desgrana amb pulcritud tot allò que et cal saber del seu sector, i en el que ell creu que cal avançar després de la Covid19. 

Per això, entre les propostes que pel sector logístic formula, hi ha un especial interès en "desburocratitzar el sector públic", i que aquest "lideri les ajudes públiques" a través d'una agencia pública de logística. Ferm defensor del ferrocarril, com a expresident de FGC, Ticó avança que si Alemanya ha estat àgil en la gestió de la covid19 també ha estat gràcies a la seva infraestructura ferroviària, "que ha assegurat les cadenes". Per a millorar la gestió complerta de la logística d'un país també reclama que "cal potenciar les terminals multimodals" i que definitivament, "no podem dependre només de la Xina".

Com a escenari post-covid19 assenyala que "anem cap a una globalització regionalitzada", però que en aquest cas, si Catalunya pogués dirigir políticament totes les seves infraestructures de logística i transport, en mans de corporacions privades o de l'estat moltes d'elles, podria gestionar molt millor el sector. Tot i això, al marge d'institucions, és molt clar: "els països sols no se'n surten. Cal cooperar". Finalment fa un clam per a que tot el talent que hi ha a Catalunya, "més per kilòmetre quadrat que enlloc del món", cal posar-lo al servei de la innovació, i per això aplaudeix la convocatòria dels Premis Talent Cambra.

La campanya #joimpulsotalent permet fer aportacions econòmiques per apadrinar talent d'una forma molt senzilla, ara i aquí.