La Fàbrica Moritz de Barcelona va acollir dilluns 24 d’octubre “Veritats i mites sobre la llet de vaca i les begudes vegetals”, la segona sessió de "Les Claus de l’Alimentació", un cicle de xerrades organitzat per Bonpreu i Esclat que posa sobre la taula les tendències que marquen el present i el futur de l’alimentació.

Les diferències nutricionals entre la llet de vaca i les begudes vegetals, el paper del sector lleter davant l’entrada al mercat de les alternatives vegetals, la resposta que es dona a les preocupacions del consumidor pel que fa a la salut o l’impacte mediambiental de la producció d’aquests tipus de productes són només algunes de les qüestions que es van debatre i de les quals es va poder donar informació de qualitat i contrastada de la mà d’alguns dels actors claus del negoci de l’alimentació a Catalunya.

La Fàbrica Moritz de Barcelona va acollir dilluns 24 d’octubre “Veritats i mites sobre la llet de vaca i les begudes vegetals”

La jornada, presentada per la periodista Xantal Llavina, va comptar amb la presència de Neus Roca, cap del Departament de Compres del Grup Bon Preu, Gabriel Mariscal, director general de Llet Nostra, Anna Rovira, directora de màrqueting i comunicació de Liquats, i Josep Sucarrats, director de la revista Arrels. 

Neus Roca va posar èmfasi en la creixent curiositat dels consumidors per provar nous productes i introduir-los en el seu dia a dia. “El consum de begudes vegetals ha crescut exponencialment en els últims anys, mentre que el consum de llet s’ha mantingut o ha tingut un creixement més lent. Així i tot, avui dia, hi ha un 66% de consumidors que només compra llet de vaca, un 17% que només compra begudes vegetals i un 17% que combina ambdues opcions”.

 "Avui dia, hi ha un 66% de consumidors que només compra llet de vaca", va explicar Neus Roca

A més, va destacar la necessitat “d’estar atents al mercat i a les tendències actuals per poder oferir una àmplia varietat de productes per tal que els clients puguin escollir lliurement segons les seves necessitats i preferències”. 

Neus Roca / Bonpreu i Esclat
Fotografia de Neus Roca / Bonpreu i Esclat

Gabriel Mariscal va destacar que “la llet de vaca és un producte creat per la naturalesa que té unes propietats, equilibri i biodisponibilitat nutricional que cap beguda pot arribar igualar de forma natural”.

Gabriel Mariscal / Bonpreu i Esclat
Fotografia de Gabriel Mariscal / Bonpreu i Esclat

També va recomanar que “a l’hora d’escollir un producte, es tingui en compte com i on es produeix per tal de valorar-ne tota la seva sostenibilitat social, econòmica i mediambiental”. 

Gabriel Mariscal va recomanar que “a l’hora d’escollir un producte, es tingui en compte com i on es produeix per tal de valorar-ne tota la seva sostenibilitat social, econòmica i mediambiental”

Anna Rovira va destacar que “tal i com indiquen les tendències del mercat, el sector vegetal o plant-based té un alt potencial de creixement que atrau nous consumidors a la categoria motivats pels drivers de salut i de sostenibilitat".

Anna Rovira / Bonpreu i Esclat
Fotografia d'Anna Rovira / Bonpreu i Esclat

"Avui dia, encara hi ha molta gent que no entra a la categoria de begudes vegetals perquè voldria un producte similar a la llet. Per això, des de YOSOY hem treballat amb l’equip d’I+D per aconseguir una beguda vegetal que té el mateix contingut de calci i de proteïna que la llet, però no té els greixos de la llet i el seu impacte ambiental és molt menor, és la nova YOSOY No es Leche. Volem treballar per facilitar la transició a una alimentació més vegetal sense que el consumidor renunciï a res”, va explicar. 

Anna Rovira va destacar que “tal i com indiquen les tendències del mercat, el sector vegetal o plant-based té un alt potencial de creixement

Per la seva banda, Josep Sucarrats va afirmar que “al mercat conviuran les llets d'origen animal amb les begudes vegetals, perquè cada opció resol necessitats alimentàries i opcions de consum diferents en una societat cada cop més diversa”. 

Josep Sucarrats / Bonpreu i Esclat
Fotografia de Josep Sucarrats / Bonpreu i Esclat

Els assistents del públic, que estava conformat per clients i clientes de Bonpreu i Esclat, van tenir també l’oportunitat de traslladar els seus dubtes i preguntes als ponents. 

La primera jornada es va celebrar el passat 26 de setembre i es van trencar tòpics entorn de la proteïna animal i la proteïna vegetal. Pel que fa a la tercera jornada, es realitzarà el 28 de novembre i se centrarà en els diferents mètodes de cultiu.  

Podeu veure el vídeo de la jornada clicant aquí