El sector de les VTC ja ha sortit a protestar contra el nou decret que aprovarà el Govern i el Parlament per regular el seu servei. En un comunicat, Feneval i Unauto han acusat el Govern de “cedir a les pressions del sector més radical del taxi” i han lamentat que ni Esquerra Republicana, ni Junts per Catalunya ni PSC hagin tingut “en compte les demandes dels ciutadans”. “Estem molt preocupats per les declaracions que han fet avui les autoritats de la Generalitat i pels detalls sobre la regulació de les VTC”, han manifestat, ja que es tracta d’un sector que “dona feina a milers de famílies catalanes”. En aquest sentit, han assegurat que les mesures pactades entres les diverses forces polítiques són “injustificades i desproporcionades” i tenen l’únic objectiu “d’eliminar” les VTC. Segons ells, la convivència del sector amb el taxi “no només és viable”, sinó que “a més beneficia el ciutadà i la imatge de la ciutat”.

Les VTC argumenten també en aquest comunicat que “el sector del taxi a Barcelona passa per un dels seus millors moments des de fa anys pel que fa a la demanda de viatges, amb un volum molt superior al que pot absorbir i que continuarà creixent amb la recuperació del turisme i les limitacions del cotxe particular”. “No està, per tant, en risc la continuïtat del sector del taxi; però sí que es condemna al sector de les VTC i als milers de famílies que en depenen, i als ciutadans a qui se’ls redueix l’oferta de mobilitat per als seus desplaçaments”, afegeix el text. Dit això, també opinen que “en un moment en què Barcelona viu una gran escassetat d’alternatives de transport, eliminar milers de llicències VTC de Catalunya no només empitjorarà la mobilitat dels barcelonins, sinó que perjudicarà greument la imatge de la ciutat”.

El comunicat del sector ha arribat poques hores després que el Govern anunciés, de la mà del PSC i del portaveu d’Elite Taxi, Tito Álvarez, que s’havia arribat a un acord per aprovar al Parlament un nou decret sobre les VTC en favor dels taxistes. Álvarez s’ha arribat a mostrar “feliç i agraït”. El punt més important d’aquest nou decret és que ara les VTC s’hauran de demanar sempre amb 15 minuts d’antelació. A cada servei. Fins ara aquestes empreses feien la seva pròpia interpretació de la normativa, i aquests 15 minuts només s’aplicaven en el primer trajecte. Ara seran per a cada servei. És la millor manera de diferenciar-se la VTC del taxi, segons han manifestat tots els signants de l'acord i el representant del gremi de taxistes. A més, els artífexs d’aquest acord calculen que amb les diverses traves que es posen per a les VTC, Catalunya passi de tenir 4.000 llicències d’aquest tipus a tenir-ne poc més de 1.000.