La celebració al llarg del 2025 del centenari del Metro de Barcelona ha ofert a la ciutadania la possibilitat de visitar, tot i que de manera molt restringida, alguns dels espais ocults de la xarxa subterrània, però si hi ha un lloc que realment ha estat l’estrella d’aquelles visites, aquest és el de l’estació fantasma de Correus, una parada fora d’ús des del 1972 a la qual es va poder accedir per primer cop en més de mig segle, per oferir al visitant una càpsula del temps, un espai congelat ara fa més de cinquanta anys. Com a ElNacional.cat hi vam poder entrar, en aquest vídeo us expliquem aquest viatge fascinant.

 

L’estació de Correus es troba uns dos-cents metres més avall de Jaume I i va quedar fora d’ús el 1972, quan es va perllongar la línia cap a la Barceloneta. Com que les estacions quedaven massa properes, es va suprimir la del mig, la de Correus. Inicialment, Correus era una estació que feia la funció de cua de maniobres al final de la línia, i per això només tenia una via i dues andanes, la principal, per als passatgers, i una secundària, més estreta, que servia perquè el motorista -el conductor del Metro-, canviés de vagó per tornar a iniciar el servei. El perllongament de l’L4 va arrasar l’andana principal de l’estació, però va deixar gairebé intacta l'andana de servei, que ha quedat congelada en el temps. 

👻 Entrem a l’estació fantasma de Gaudí: un multivers a l’L5 de Metro de Barcelona

⏬ Baixem a les instal·lacions de la Font Màgica de Montjuïc: un món ocult i sorprenent

A més, Correus és el paradigma d’estació fantasma de Barcelona, ja que combina la instal·lació fora d’ús amb la dificultat d’accés, a diferència de Gaudí, on l’accés és molt més senzill baixant per una boca de Metro normal i corrent. Per això mateix, entrar a Correus és un viatge fascinant, perquè cal accedir-hi des de l’andana de Jaume I i baixar a les vies, i això s’ha de fer de matinada, un cop acabat el servei regular. Un cop baixem a les vies, que ja és tota una situació inèdita, cal caminar uns dos-cents metres per un tram de túnel, una segona experiència difícil de repetir. 

Vist i no vist!

Després d’aquest curt passeig apareixes les restes de l’andana, les rajoles de color blau, rètols vermells amb la paraula Correos i cartells publicitaris de fa una mica més de cinquanta anys. Tot plegat s’ha netejat i protegit per oferir durant l'any passat unes visites que, amb tot, van ser superrestringides i sense previsió d’oferir-ne més en un futur, ja que obrir Correus implica suspendre les tasques de manteniment nocturnes i obrir, encara que sigui parcialment, l’estació de Jaume I. 

Per això mateix, si no heu pogut visitar l’estació, gaudiu almenys de les imatges, que és el propòsit del Vist i no vist!, una selecció de vídeos per mostrar-vos espais tancats, en construcció, zones d'obres o altres llocs habitualment no accessibles per al gran públic. Ah!, i sempre queda l’opció d’intentar veure-la des d’un vagó de Metro, entre Jaume I i Barceloneta, però la visió és fugissera i sense garanties de veure cap fantasma!

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!