El sector del Taxi té convocada una aturada per aquest dimecres, 14 de juny. La cita és a les 9:00 hores a les Torres Venecianes de la plaça Espanya. A partir d'aquest punt avançaran en marxa lenta per la Gran Via fins a arribar al passeig de Gràcia, serà aquí on estacionin els vehicles i aniran caminant fins al número 278 del carrer Mallorca, on s'ubica la delegació del govern espanyol. Allà, el col·lectiu exigirà a la ministra de Transports, Raquel Sánchez, que la Llei d'Ordenació de Transports Terrestres (LOTT) perquè doni permís als ajuntaments de tot l'Estat per establir condicions per a l'entrada de les VTC, basant-se en els motius que recull el TJUE. 

Per tal de pressionar, els taxistes han avisat que faran aturades curtes, tot i que no seran en hores punta. Malgrat les aturades, han assegurat que hi haurà serveis gratuïts d'urgència per a qui ho necessiti. 

Límit a les VTC

La sentència del TJUE sobre la proporció 1/30 i de doble autorització que es va conèixer el dijous tomba una de les primeres reivindicacions dels taxistes, malgrat que el portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, es va mostrar "satisfet". Segons defensa Álvarez la resolució judicial obre la porta a establir aquesta doble autorització per a la bona gestió del transport, del trànsit, de l'espai públic i per raons mediambientals i va avançar que disposa d'un informe de l'Ajuntament de Barcelona que tanca la porta a introduir més VTC per no augmentar el trànsit. Amb tot, Élite Taxi ha tret petroli de la segona part de la sentència, la que autoritza una doble llicència per a les VTC en determinats àmbits, motiu pel qual han convocat l'aturada. Des d'Élite Taxi han fet una crida als taxistes per mobilitzar-se dimecres per reclamar que la Llei d'Ordenació de Transports Terrestres asseguri la protecció del sector de fora d'àrees com l'AMB.

Álvarez tem que en zones costaneres, com la Costa Brava, la Costa Daurada o la Costa de Màlaga, entre moltes altres, pateixin una "invasió" i una "liberalització indiscriminada" de vehicles de lloguer amb conductor per competir amb el taxi. Es tracta de zones que no compten amb àrees de prestació conjunta o àrees metropolitanes ni amb un informe desfavorable per a l'entrada de més VTC als nuclis urbans, com sí que és el cas de Barcelona i la seva àrea metropolitana, segons explica Álvarez. "S'han de protegir a tots els taxistes de fora de l'AMB", ha exclamat el portaveu d'Élite Taxi, que ha advertit que els VTC "poden fer moltíssim mal al taxi". Per això, considera que és la "peça que falta en el puzzle" i que la ministra Sánchez és qui ha d'assumir que la llei permeti als ajuntaments limitar l'entrada dels VTC per les raons que enumera el TJUE, com les mediambientals o gestió del trànsit.