El pont del carrer Santander de Barcelona, que salva la via del tren i és un important espai de connexió entre els barris de la Verneda i la Pau i el Bon Pastor i també amb el municipi de Sant Adrià de Besòs, estarà tallat tot l’estiu al trànsit a causa de les obres de millora i ampliació en curs, que serviran també per eliminar una de les passeres per a vianants més sòrdides de la ciutat. Segons ha anunciat l’Ajuntament de Barcelona, el tall començarà aquest diumenge, 2 de juliol, i s’allargarà fins al 3 de setembre, per poder aixecar tota la calçada i fer-la de nou.


Aquest tall implica habilitar recorreguts alternatius en els dos sentits de la circulació. Així, el tall en sentit Llobregat es farà entre el carrer de Balmes de Sant Adrià de Besòs i la Via Trajana i el desviament de vehicles es farà pel mateix carrer de Balmes, la rambla de Guipúscoa, la rambla de Prim i el carrer de Santander. Pel que fa al tall en sentit Besòs, es farà entre la Via Trajana i el carrer de Balmes de Sant Adrià de Besòs. Els vehicles es desviaran per les rambles de Prim i de Guipúscoa, els carrers de la Verneda, Jovellanos i Balmes de Sant Adrià de Besòs. Així mateix, i en tots dos sentits, les línies d’autobús 60, B21, B24 i N8 faran el mateix recorregut que els vehicles.
Millores al pont del carrer Santander
El projecte de reforma del pont del carrer de Santander té l’objectiu d’apropar els barris de la Verneda i la Pau i el Bon Pastor, i fer-lo més accessible, permetent els desplaçaments a peu i en bicicleta. Les obres van començar el setembre passat amb la previsió d’enllestir-les el gener del 2024, i donaran pas a un nou pont que inclourà espai per a vianants, ja que actualment només està pensat per al trànsit rodat, de manera que l’alternativa és una passera obsoleta, inaccessible, rovellada i en mal estat de manteniment. El nou pont, en canvi, comptarà amb voreres de fins a 4,5 metres, un carril bici per banda, un nou pas de vianants i un carril de circulació per sentit.
Per eixamplar el pont es construiran unes passeres adjacents al pont actual i s’aconseguiran espais més generosos. A més, es reduirà sensiblement el pendent actual del carrer per fer-lo accessible, amb un pendent màxim del 6%. I es plantarà una cinquantena d’arbres nous i parterres en tota l’actuació, s’incorporarà mobiliari urbà, es renovarà la xarxa d'enllumenat i semàfors, la xarxa de reg i els serveis, es millorarà el drenatge de les aigües pluvials i s'instal·laran punts wifi. El projecte té un pressupost d’uns 10,8 milions d’euros –cofinançats amb recursos del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)– i el tall total al trànsit ja estava previst de bon principi per a aquest estiu.