El Departament de Territori ha iniciat les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de la Pau de l’L4 de metro, a Barcelona. Aquesta actuació permetrà completar l’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda i millorar el nivell de servei als usuaris i alhora farà possible un increment de les freqüències, ja que habilitarà la segona andana, actualment sense ús comercial. Els treballs compten amb un pressupost d’1 milió d’euros i un termini d’execució de 15 mesos. L’estació de l’L4 de la Pau és actualment terminal de línia a més d’intercanviador amb l’L2 (Paral·lel – Badalona Pompeu Fabra) i compta amb un accés al carrer, a la Rambla de Guipúscoa, a l’entorn del carrer de Santander.

Actualment, un ascensor connecta el carrer amb el vestíbul –compartit amb l’L2– i un altre permet l’accés a una de les andanes de l'estació, mentre que l’altra andana no s’utilitza per al servei comercial, motiu pel qual no està adaptada a persones amb mobilitat reduïda. Per això, segons ha informat Territori, els treballs que ara comencen consisteixen principalment en la instal·lació d’un ascensor que comuniqui el vestíbul amb aquesta andana. Així mateix, de manera anàloga a l’altra andana, s’implantarà l’itinerari corresponent per a persones amb discapacitat visual i un tram de rampa metàl·lica per a facilitar l’accés als trens a les persones amb mobilitat reduïda. Així, aquesta obra permetrà millorar l’accessibilitat i possibilitar l’explotació en doble via de l’estació. La primera fase dels treballs comportaran algunes ocupacions en superfície i no comportarà per ara afectacions en la mobilitat. En concret, s’ocuparà el carril d’aparcament i una part de la vorera del carrer de Ca n’Oliva, entre el passatge de Ca n’Oliva i el carrer de Guipúscoa.

Una línia pendent de perllongament

Aquestes obres, a més de possibilitar l’ús comercial de la segona andana, prepararà aquesta estació per l’anunciat perllongament des de la Pau fins a l’estació de la Sagrera,  on connectarà amb les línies L1, L5, L9 i L10, una obra a llarg termini que ja ha començat a fer els primers passos. El passat mes de març es va licitar el projecte constructiu del perllongament, que inclou dues estacions intermèdies, una al carrer Santander i l'altra a la futura estació intermodal Sagrera-TAV. Es tracta d’una de les obres incloses en el Pla Director d’Infraestructures 2021-2030 que, tot i que inicialment es preveia tenir-lo operatiu el 2024, avança lentament però amb pas segur.

Es preveu que aquest nou tram incrementarà la connectivitat del sistema de transport públic amb dos intercanviadors i captarà 15 milions de viatgers a l'any i el projecte que s'impulsa ara definirà tècnicament les actuacions pendents d'executar necessàries per a la posada en servei del perllongament, amb una inversió estimada de 98 milions d’euros. La redacció del projecte es licita per un import de 2.598.654,77 euros (IVA inclòs) i un termini de 15 mesos. El projecte preveu l'execució d'un nou túnel excavat a cel obert entre pantalles, d'uns 320 metres de longitud; la nova estació de Santander i diverses actuacions en els dos trams de túnel ja existents. La nova estació disposarà d'andanes laterals i comptarà amb un vestíbul únic amb accés des del carrer de Santander.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!