Quan tot just fa un any de la conversió de quatre carrers de l’Eixample de Barcelona en eixos verds seguint el model Superilla, un fet que ha generat controvèrsies pels problemes amb la mobilitat, el Gremi de Garatges de Barcelona i Província, que representa 594 pàrquings públics i privats, ha proposat a l’Ajuntament de Barcelona diverses millores per aconseguir que la mobilitat dels carrers Consell de Cent, Girona, Comte Borrell i Rocafort, “no perjudiqui ni a vianants ni a conductors”. En un comunicat fet públic aquest divendres, aquest gremi reclama a l’alcalde Collboni els següents “canvis urgents”:

  • Millorar l’accés als garatges que es troben dins de la Superilla per reduir el trànsit d’agitació -el trànsit circular que es genera quan es busca aparcament- i la contaminació que en deriva. La configuració actual limita l’entrada del vehicle privat als carrers, ja que a cada cruïlla s’estableix un gir obligatori a dreta o esquerra. Això provoca que els vehicles hagin de recórrer una major distància per arribar el seu destí.
  • Augmentar les sancions als vehicles estacionats en els eixos verds, que bloquegen l’espai per als vianants i desnaturalitzen la funció de la Superilla. Una major presència de treballadors municipals i d’agents de la Guàrdia Urbana podria ajudar a resoldre aquest problema recurrent d’indisciplina. 
  • Regular zones específiques de càrrega/descàrrega als eixos verds, ja que, diàriament, furgonetes estacionen al llarg dels carrers de la Superilla sense un ordre establert i durant períodes més llargs del raonable per dur a terme aquesta tasca.
  • Reforçar la senyalització per minimitzar la indisciplina, facilitar la convivència de vehicles i vianants i resoldre les confusions que determinats senyals generen en els conductors. 

A més, el president del Gremi de Garatges, Xavier Ferrer, s’ha mostrat disposat a dialogar amb l’Ajuntament de Barcelona per tal d'aconseguir un millor funcionament dels eixos verds i per impulsar mesures de mobilitat sostenible des del “consens i el sentit comú” entre sector públic i privat. Així, considera positiu que l’alcalde Jaume Collboni hagi admès que les coses es “poden fer millor” i està segur que la ciutat pot impulsar mesures de major “solidesa jurídica” després que tres dels actuals eixos verds hagin estat qüestionats per sentències judicials. 

Sobre aquest aspecte, cal ressaltar que el Gremi de Garatges de Barcelona i Província va presentar un recurs contenciós administratiu l’any 2022 contra les resolucions de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona que va aprovar els diversos projectes de reurbanització que conformen els quatre eixos verds de l’Eixample. La demanda actualment encara es troba pendent de contestació per part de la Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona, que va comparèixer per sol·licitar ser tinguda com a part codemandada en defensa de la postura de l’Ajuntament. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!