L’encreuament del carrer de Berenguer de Palou amb el Pont del Treball Digne, al barri de la Sagrera (districte de Sant Andreu de Barcelona), s’ha convertit en un punt negre d’accidents que amenaça d'acabar amb la paciència dels veïns, en especial pel fet que es tracta d’una zona de recent reurbanització, per la qual cosa la perillositat rau en un mal plantejament de la mobilitat i les fases semafòriques actuals. Un nou accident que va tenir lloc aquest dilluns a la tarda, amb un conductor de patinet ferit, ha estat la gota que ha fet vessar el got i ha portat els veïns a exigir a l’Ajuntament de Barcelona solucions immediates.

Així ho ha donat a conèixer el col·lectiu Salvem CAP la Sagrera, que malgrat la seva raó de ser principal és la de resoldre la necessitat de tenir un bon Centre d’Assistència Primària al barri -que l’ajuntament vol resoldre eliminant una pista esportiva-, es fa ressò d’altres problemàtiques de la zona, com aquest encreuament perillós: “Un altre accident a la cruïlla de Berenguer de Palou/ Pont del Treball, venim denunciant la perillositat d’aquesta cruïlla, la circulació intensa d’autobusos, bicicletes, VMP, automòbils i motos provoca incidents diaris. Avui ha sigut greu. Urgeix estudi de mobilitat i solució ja”.

 

En concret, dilluns va resultar accidentat un conductor de patinet, però com es va recollir en el seu moment, no és el primer accident que hi ha en aquest espai, ja que el mateix col·lectiu es va fer ressò d’un altre accident el passat 11 d’agost, on ja es feia referència a un “nou accident en l'encreuament de Berenguer de Palou amb el Pont del Treball”, en el que es van veure involucrats un automòbil i un patinet elèctric, i ja es formulava la denúncia, juntament amb l’Associació de Veïns de la Sagrera, de la “perillositat per a les bicicletes i patinets que té aquest encreuament per la simultaneïtat dels semàfors”.

Segons va recollir al juny Betevé, aquest encreuament de reurbanització recent ha estat el punt negre de diversos accidents a causa d’una mala regulació del trànsit, ja que connecten dos carrils bici bidireccionals i quan el semàfor es posa en verd, vianants, ciclistes i conductors poden travessar a la vegada, una situació agreujada per la presència d’autobusos que giren i això encara perjudica més la visibilitat de la zona. A les queixes també s’hi suma l’Associació de Famílies de l’Escola 30 Passos, pròxima a l’encreuament.