“Les mesures de restricció del trànsit de Barcelona afecten directament el comerç, la restauració i l’economia en general”. Amb aquestes paraules s’ha referit Lluís Sans, president de l’entitat Associació del Passeig de Gràcia, a la política de mobilitat del govern Colau, cada cop més restrictiva a l’ús del vehicle privat en projectes ja vigents com els de les Superilles i l'urbanisme tàctic, altres en obres com els Eixos Verds de l’Eixample i encara els que es preveuen pel futur, com la reducció de carrils als carrers Aribau i Muntaner, on un dels objectius declarats és el d’aconseguir la reducció de l’ús de cotxes i motocicletes.

En la presentació de l’enllumenat nadalenc del passeig de Gràcia, Sans ha recordat que les restriccions a la mobilitat instaurades per l’Ajuntament de Barcelona no es complementen amb alternatives de millora del transport públic, de manera que dificulten l'entrada de visitants de la regió metropolitana i de la resta de Catalunya, on el transport en vehicle privat segueix tenint un pes important a l’hora de realitzar les seves compres o gaudir de la restauració de la ciutat, cosa que dificulta els objectius de l’entitat, que segons el seu president es basen a mantenir “el nostre compromís d’il·lusionar Barcelona per Nadal, just en un any especialment desafiant pel context econòmic i energètic i la incertesa de la política internacional”.

"Asfíxia" del vehicle privat

Així mateix, segons declaracions recollides per Europa Press, Sans ha considerat que el consistori practica una política d’“asfíxia” del vehicle privat i que això impedeix accedir al centre de Barcelona a potencials visitants que no poden desplaçar-se en transport públic per falta d’opcions o per circumstàncies familiars, i en aquest sentit s’ha referit a transformacions com les de les Superilles, o la concentració d’obres com les de la Via Laietana o les del col·lector de la Diagonal, i respecte a la reducció de carrils ha considerat que es tracta d’una “guerra oberta” per part del govern municipal que perjudica el comerç.

L'Associació del Passeig de Gràcia, que agrupa establiments comercials, empreses i veïns que treballen, des de fa més de seixanta-cinc anys, per millorar el passeig i mantenir la seva posició com un dels millors carrers comercials del món, té com a objectiu impulsar l'oferta global del passeig, així com donar a conèixer la qualitat i la singularitat de la seva oferta modernista, cultural, gastronòmica, d'allotjament i de compres. Nascuda el 1952, actualment compta amb 150 associats. Conjuntament amb l’Ajuntament de Barcelona impulsa un projecte de millora del passeig per consolidar-lo com a destinació turística, generar trànsit, dinamitzar l'oferta i incrementar la seva notorietat localment i internacionalment.