Barcelona ha pres una decisió definitiva i prohibirà la circulació de bicicletes i patinets per qualsevol vorera de la ciutat, és a dir, que tots els vehicles hauran de circular per la calçada i pels carrils bici habilitats a la ciutat. Segons avança La Vanguardia, aquesta limitació s'establirà amb l'aprovació de la nova ordenança de circulació. Fins al moment la prohibició d'aquests vehicles a les voreres es limitava a les de més de 5 metres, a més, també s'ha permès l'ús de les voreres de 4,75 metres—entre les deu de la nit i les set del matí—per seguretat. 

Els tècnics municipals consideren que la limitació de circulació a 30 km/h, que s'ha instaurat a molts carrers de la capital catalana, i l'ampliació dels carrils bici permet establir aquesta nova prohibició. Així doncs, el diari apunta que s'ha d'acabar d'enllestir la fi de la moratòria que des de l'1 de gener de 2019 ja permet sancionar els ciclistes que van per la vorera, que ha permès que la conflictivitat s'hagi reduït, mentre que amb els patinets elèctrics l'ha disparat. 

Excepció pels menors de 12 anys

La nova ordenança té una sèrie d'excepcions, i per tant només podran anar per la vorera els menors de 12 anys i els seus acompanyants, sense limitació horària ni de grandària. Existeix consens entre els principals partits amb opcions a governar l'Ajuntament de Barcelona, que està configurada per adaptar-se a l'arribada dels patinets.

A banda de la prohibició de circular les bicis i els patinets, la llei també inclou l'obligatorietat del casc per als patinets, la taxa d'alcoholèmia 0,0 per a menors, els nous límits de la velocitat, la prohibició d'anar més d'una persona en un sol patinet o l'obligatorietat de portar timbre i llums anteriors, posteriors i de fre pels patinets. Amb tot, es preveu que la nova ordenança s'aprovi al juliol, i per tant la decisió serà una qüestió del proper alcalde. 

Al·legacions a la norma

L'anunci de la norma ja ha provocat l'arriba d'una quinzena d'al·legacions per part de diferents associacions. Entre ells se sol·licita la revisió sobre l'edat màxima per poder circular per la vorera, reclamen pujar l'edat fins als 14 o 16 anys per potenciar l'ús de la bicicleta per anar fins a l'escola o l'institut. Una altra al·legació és la petició de permetre que aquells ciclistes que van amb nens a les cadiretes puguin continuar anant per la vorera. La resposta a totes aquestes qüestions se sabrà durant els pròxims dies. Algunes de les associacions que han presentat les al·legacions són: l'associació de promoció de la bicicleta, el Gremi del Motor, el RACC, la Asociación Nacional de Empreses del Sector de las Dos Ruedas (Anesdor) o fins i tot Barcelona Serveis Municipals (BSM). Algunes de les propostes de canvis se centren en la regulació de la càrrega i descàrrega dels tricicles que reparteixen productes, que denuncien que la normativa és excessiva.