Els tiquets dels restaurants, sigui per pagar les consumicions o per demanar-les, sempre poden portar algun maldecap. Alguns restaurants aprofiten aquests documents, papers efímers, per posar noms als clients que estan consumint al seu restaurant: una manera de recordar qui ha demanat què, si el repartiment de taules no queda tan clar. Alguns d'aquests noms poden ser neutres, amables... o maleducats.

Aquest darrer cas va ser el que van escollir els treballadors d'un dels restaurants més coneguts de Brisbanem, a Austràlia, per referir-se a dos clients asiàtics. La parella va demanar el seu menjar el passat mes d'abril i a la cuina del restaurant els van batejar, en el tiquet de la comanda, com a "dos asiàtics molt pesats".

Tiquet racista: "Dos asiàtics molt pesats"

El tiquet va acabar a la xarxa Snapchat i tot plegat va encendre dures crítiques contra el restaurant, que van acusar fins i tot de "racista" per aquest comentari contra els dos comensals xinesos. Segons recull Daily Mail Australia, el propietari del bar no només no va criticar l'actitud de l'autor d'aquest "bateig", sinó que va publicar un missatge assegurant que "estimava" els seus treballadors.

Segons consta a la nota de la comanda, els dos asiàtics van demanar un croissant de pollastre amb alvocat i uns tacos de peix. El gerent del restaurant, de qui no es coneix el nom, però sí que s'ha sabut que és un dels més importants de la zona, va veure el paper penjat a la cuina i lluny de queixar-se per com havien tractat dos dels clients, va decidir fer públic el tiquet a Snapchat. Es veia clarament el missatge presumptament racista: "Two very annoying Asians"; és a dir: "Dos asiàtics molt pesats".

Tiquet Australia

Imatge del tiquet publicat pel gerent del restaurant a Snapchat: "Dos asiàtics molt pesats"

Si bé cal tenir en compte que el tiquet és d'ús intern, el fan servir a la cuina per saber què han demanat en cada taula, quan el gerent de l'empresa l'ha publicat a internet podria ser perfectament que ja l'haguessin vist. I més després d'haver-se fet molt viral.

Demana disculpes

Finalment el responsable del restaurant no ha tingut més opció que demanar disculpes pel missatge que celebrava el tiquet "racista". En declaracions a mitjans locals va mostrar-se "decebut" i "avergonyit" per les seves accions. "Que van en contra de tot el que em fa sentir orgullós", va assegurar.

Potser canvien el protocol de com marcar les taules, després d'aquest incident que ha acabat sent viral i posant el gerent del restaurant en un compromís. El que segur que faran els treballadors, a la sala i a la cuina, serà pensar-se dos cops com "bategen" els seus clients sabent que el responsable pot acabar penjant el tiquet a Snapchat.