Cervesa, birra, pinta, zurito, canya, copa, gerra... litrona. A la vida hi ha certes prioritats universals inamovibles per les quals lluitar. Tot ciutadà ibèric porta dins seu un tastador de cervesa. Ara, amb calor, més.

Chill It és un nou invent de cinc joves argentins que s'ha viralitzat a les xarxes socials per la seva perspectiva trencadora. Què pretenen? Refredar la teva cervesa en 30 segons. De 25 graus a 3 en uns instants.

Chill It per refredar la cervesa

Santiago Schmidt, Marcos Condomí Alcorta, Nicolás Kölliker Drers, Pablo Esteban Di Lorenzo i Luciano Cismondi han dut a terme la idea. Els cinc han treballat per assolir el repte de refredar begudes a temperatura ambient. I ho han aconseguit. Ara passegen pel món venent la seva màquina. El mercat és actiu, la idea és bona, a veure què passa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by chill it (@chillit_tech)

El més curiós és que la idea original de Chill It ve de l'esforç de Nicolás, Marcos i Santiago durant un projecte per a un treball de fi de curs en una de les matèries que cursaven a la universitat, on havien de plantejar un model de negoci marcat per la innovació.

Chill It / @chillit_tech

Chill It / @chillit_tech

Així, juntament amb els enginyers Pablo i Luciano, van desenvolupar un prototip funcional en el qual van aconseguir refredar llaunes en 20-30 segons i ampolles de litre i mig de refresc en menys d'un minut. Amb el model final van aconseguir reduir els temps de refredat a la meitat.

"Estalvia un 60€ d'energia"

"Van ser tres anys d'investigació i un any de desenvolupament", relata Luciano Cismondi a Infobae. "Va ser molt complicat trobar la tecnologia i els materials adequats per a finalment aconseguir el producte acabat. El nostre sistema es basa en la maquinària i qualsevol canvi, per petit que sigui, és molt complex. Cal soldar un component a la placa i comprovar que tot va funcionant" afegeix.

Chill It / @chillit_tech

Chill It / @chillit_tech

Van passar dos anys a Sud-àfrica per llicenciar la propietat intel·lectual de la marca, i van aprofitar per presentar el seu invent per tot el món. Fa unes setmanes van visitar El Hormiguero per presentar el seu projecte, per exemple. Allà van assegurar tenir diverses empreses interessades en adquirir el projecte. No van revelar el secret de com refreden la cervesa o refresc tan ràpid: "Ens tenen prohibit parlar sobre com funciona". Només van afirmar que "és una cosa molt simple" i que la màquina "l'únic que utilitza és electricitat". I ull: "A nivell energètic, redueix el consum d'electricitat si ho comparem amb les neveres tradicions. Aproximadament estalvia un 60% d'energia".

Si tot va bé els creadors esperen comercialitzar Chill It el 2022.