La borrasca Harry encara es fa notar arreu de Catalunya i, sobretot, ho ha fet durant el dia d'avui a les comarques gironines. En una roda de premsa aquesta tarda la consellera d'Interior, Núria Parlon, ha anunciat que, en aquest sentit, es mantindran les restriccions a la mobilitat a les comarques de l'Alt i el Baix Empordà fins al final del dia en lloc de les cinc de la tarda, com estava previst en un inici. Per avisar a la població de les comarques afectades, a partir de les 17:00 hores s'enviarà un missatge als telèfons mòbils de la zona a través del sistema ES-Alert. Tot i que la força de les pluges i del temporal en general ha d'anar a la baixa durant la tarda i la nit d'aquest dimarts, la consellera ha recalcat que s'ha de seguir actuant amb "prudència", sobretot a la conca del riu Ter, on s'han registrat importants acumulacions d'aigua durant el temporal.
La davallada del temporal durant el dia d'avui s'ha traduït en la desactivació de l'alerta en el pla Ventcat aquest migdia després d'un matí sense greus afectacions ni incidències per la força del vent. Protecció Civil ha indicat que encara es mantindrà l'alerta durant el dia d'avui en els plans Inuncat i Neucat, ja que encara s'esperen precipitacions tant en forma de pluja com de neu en alguns indrets. Una franja de pluges, segons ha comentat la directora del Meteocat, Sarai Sarroca, encara s'està desplaçant de sud a nord del país i encara podria deixar afectacions en les zones més castigades tant per la pluja, a les comarques de Girona, com per la neu, sobretot al Ripollès.
Continua la cerca a Palau-Sator
El cap dels Bombers, Claudi Gallardo, ha intervingut a la roda de premsa per actualitzar l'estat de la cerca de la persona desapareguda en ser arrossegada amb el seu cotxe per la riera de Palau-Sator. Segons ha indicat, l'alerta s'ha rebut a primera hora del matí i hi ha destinades 10 dotacions, acompanyades de drons i especialistes subaquàtics. Ha avisat, però, que en les darreres hores s'han hagut de retirar algunes unitats del terreny davant la crescuda del cabal en la zona on s'està fent la cerca. En aquest sentit, el gerent de l'Agència Catalana de l'Aigua, Daniel Meroño, ha indicat que el cabal a les zones de desembocadura dels rius a l'Empordà, com el Ter, el Daró o la mateixa riera de Palau-Sator, va en augment a mesura que baixa a poc a poc a les parts més altes. El Ter per sota de la confluència amb el Daró, per exemple, registra un cabal per sobre dels 1.000 m³/s.
Més de 150 litres pel temporal a punts de Girona
Des de l'inici de la borrasca Harry, algunes estacions del Meteocat a les comarques de Girona han registrat importants acumulacions de pluja, de més de 150 litres per metre quadrat en alguns punts. És, per exemple, el cas de Torroella de Montgrí que ha registrat 181 l/m², de la ciutat de Girona, amb un registre de 184 l/m² o de Roses, on s'ha arribat, de moment, fins als 192 l/m² durant aquests dies. Algunes estacions han fins i tot superat la marca dels 200 litres com la de Palafrugell, que ha arribat fins als 223 l/m² o de Portbou, que ha registrat una impressionant xifra de 237 litres.
Des de Protecció Civil insisteixen en la vigilància i la prudència a l'hora de fer desplaçament cap a les zones afectades tant per la pluja com per la neu. D'igual manera, s'ha volgut posar èmfasi en la recomanació de no acostar-se a passejos marítims, esculleres o zones properes al mar davant al temporal d'onatge que encara es manté i a les zones properes a rius, rieres i barrancs per la crescuda de rius. També s'ha avisat davant el risc de despreniments en les zones més afectades per la pluja per l'efecte de la pluja continuada i les importants acumulacions d'aquests dies.