Un minut són només 60 segons. Amb prou feines ens dóna temps a fer res rellevant en només un minut. Si et pares a pensar de què ets capaç en aquell període de temps a la feina o en una reunió amb família o amics, fa la sensació que no hi ha espai per a gaire.

Tanmateix, dels 7.676 milions d'éssers humans que vivim al món, les últimes xifres diuen que 4.388 milions gaudim d'una connexió a internet. Això suposa un índex de penetració de més d'un 57% de connectivitat al llarg i ample del planeta. Un 9,1% més que l'any anterior.

Uns números que vistos de manera agregada i aplicats al que entre tots fem habitualment en el dia a dia a internet, criden molt l'atenció. I més encara si establim comparatives amb els costums i els usos dels internautes fa molt pocs anys. Per veure la magnitud de les nostres accions juntes per minut i a què destinem aquests usos, veurem uns quants exemples.

Google

No sorpèn ningú el fet d'afirmar que Google és el cercador més popular al món. Hi ha països en el que no ho és, però globalment no té rival avui dia. El 2016 els usuaris d'internet realitzàvem 2,4 milions de recerques per minut a Google. Només tres anys més tard, el 2019, aquest mateix exercici per trobar informació ha passat a tenir lloc fins a 3,8 milions de vegades a cada minut. Ha crescut més d'un 58% en tres anys.

Facebook

El 2016 entraven a Facebook 701.389 persones cada 60 segons. Ara, el 2019, ja són un milió els qui introdueixen el seu usuari i contrasenya en el mateix període de temps. L'increment és d'un 42,6%.

Correu electrònic

L'eina de comunicació online més utilitzada en els anys 90 i el començament del nou segle pot semblar que hagi caigut en desús. En canvi, els números semblen no sostenir aquesta afirmació. Si el 2016 s'enviaven la gens menyspreable de 150 milions d'emails per minut, el 2019 –lluny de baixar aquesta xifra– els internautes envien 188 milions en el mateix període. Un 25% més que tres anys enrere.

Netflix

És la plataforma de pagament de sèries i pel·lícules per streaming més reeixida, i el seu creixement i expansió pel món es veu reflectit en l'evolució de les seves xifres. Mentre que el 2016 es consumien 69.444 hores per minut a Netflix, el 2019 les xifres s'han disparat fins a les 694.444 hores cada 60 segons. L'increment és tan espectacular com que ha crescut un 900%.

Whatsapp

Des de l'arribada de la missatgeria online més important al món, els SMS van passar a un segon o tercer pla als mòbils. Una circumstància que ja passava el 2016, anys en el que en cada minut s'enviaven 20,8 milions de whatsapps. Doncs bé, el 2019 són ja 41,6 milions. El que suposa la tramesa de gairebé 700.000 missatges per segon. L'ús d'aquest servei ha crescut en més d'un 133% als tres últims exercicis.

Tinder

L'aplicació per conèixer gent o per concertar cites més famosa del món també ha vist com la seva popularitat ha crescut en l'últim trienni. Si el 2016 la quantitat de swipes o decisions dels usuaris per minut eren de 972.222, avui dia ha pujat als 1,4 milions cada 60 segons. Creixent així la interacció per minut a Tinder en un 44%.

El cert és que més enllà dels increments que s'han produït en tan sols tres anys en els exemples mostrats, la magnitud de les xifres d'allò que som capaços de fer en un sol minut és increïble. No hi ha cap dubte que, en una mesura o una altra, la societat actual depèn molt més del que potser es podria esperar d'internet i els seus serveis.