Ja són una empresa clau al sector de les telecomunicacions i el de la mobilitat personal amb els seus telèfons i els seus patinets i, ara, volen ser també fonamentals al sector de l'automòbil. Parlem, clar, de Xiaomi.

Top 5
Entre els seus plans -acaben de presentar el seu primer cotxe, el SU7- figura convertir-se en un dels cinc principals fabricants de cotxes elèctrics del món. Per aconseguir-ho, es donen un termini de 15 anys. Així ho ha indicat Lei Jun, director executiu d'operacions de la companyia. Ho va dir durant la presentació del SU7, que va tenir lloc el passat 28 de desembre.
Un soci llampant
Per aconseguir el seu objectiu, Xiaomi compta amb l'ajuda d'una empresa fonamental per a qualsevol que aspiri a er algú al sector del cotxe elèctric. Es tracta de CATL, el fabricant mundial més important de bateries. La firma és l'únic proveïdor amb el qual pensa treballar el gegant asiàtic. Tesla té un adversari seriós i eficaç que, sembla, superarà en el segment del cotxe elèctric els fabricants tradicionals de turismes. Les especificacions del SU7 criden l'atenció: 800 km d'autonomia, 4,99 metres de llarg, 299 CV i sistema de conducció autònoma si així es desitja. I costarà menys de 40.000 euros.
