Un dels avantatges que ofereix internet és que és un lloc on tant les inteconnexions entre les persones com la democratització de la informació és possible. Tant pel caràcter obert de la xarxa de xarxes com per les diferents opcions i funcionalitats que ofereixen els webs que operen allà.

A internet pots informar-te, comentar, criticar, conèixer gent, comprar, vendre i realitzar moltes més accions que eren impensable fa poc menys de tres dècades. Per si fos poc, a més, el grau d'especialització i refinament dels qui decideixen emprendre en un negoci digital, fa que cada vegada l'oferta –tant la gratuïta, com la de pagament– sigui cada vegada major, més rica i també més dirigida a determinats nínxols concrets.

Post its

És el cas, per exemple, de TripAdvisor, la reina d'entre els webs en la que qualsevol pot informar-se del que opinen internautes de tot el món sobre establiments hotelers i restaurants, fonamentalment, per poder així realitzar una millor presa de decisions a l'hora de saber on es gastaran els seus diners en unes vacances o una celebració.

Doncs una cosa similar a TripAdvisor és Glassdoor, un web que malgrat que compta amb una dècada d'experiència com a empresa emergent a internet, arriba ara per instal·lar-se entre nosaltres. Un web que ofereix consultar als qui es troben en recerca activa de feina, les opinions dels treballadors de nombroses empreses repartides per molts països.

Glassdoor, que té molts trets que l'emparenten amb TriAdvisor està present físicament en una dotzena de païss i té en plantilla al voltant de 800 empleats. Encara que no sigui massa coneguda a Espanya, fa anys que les opinions dels treballadors de companyies importants espanyoles es poden trobar al seu web, entre elles, per exemple, les d'empleats d'Inditex, Telefónica o el Banc Santander, per esmentar-ne algunes de les més conegudes.

Per tenir una idea de la potència que té la comunitat de Glassdoor, n'hi ha prou amb esmentar algunes de les seves xifres més impactants. Al portal d'opinions d'ocupació hi ha més de 50 milions de comentaris de treballadors sobre les empreses en les quals es guanyen la vida, són gairebé un milió les companyies sobre les quals en major o menor número hi ha comentaris i compta amb prop de 67 milions d'usuaris únics mensuals.

glassdoor stacked rgb

Amb el seu recent desembarcament a Espanya, la quantitat de companyies que operen a la península sobre les quals l'usuari pot consultar opinió augmentarà exponencialment, perquè fins ara pràcticament només es veien reflectits comentaris sobre les empreses més importants.

I és que el principal avantatge –i el fet diferencial més apreciat pels seus usuaris– de Glassdoor resideix en què els qui estan pensant en canviar d'ocupació, accedir al seu primer feina o reben una oferta d'una altra empresa, explicaran amb molta més informació sobre el seu possible patró, gràcies a les opinions anònimes dels qui treballen en aquesta determinada companyia. Ambient de treball, condicions laborals, salaris, acompliment dels seus caps, cultura empresarial...

Un fet a què fins ara no es podia accedir amb un sol clic i que fa que canviï el panorama substancialment per a tots aquells que es trobin en una situació susceptible de canvi laboral. I és que ja se sap que, en tots els casos, informació és poder.