Els AirTag d'Apple han demostrat àmpliament ser capaços de localitzar objectes perduts amb molta facilitat, simplement cal entrar a l'app Buscar de l'iPhone i, encara que no tinguin GPS o connexió a dades, qualsevol iPhone o iPad que passi a prop enviarà la seva ubicació al propietari. I això ha fet que la ciutat de Washington D.C. comenci a relligar AirTag per evitar robatoris de cotxes.

Seguint l'exemple de Nova York, l'alcalde de Washington D.C. està lliurant AirTag gratuïts als residents de determinats barris de la ciutat per ajudar-los a rastrejar el seu automòbil si és robat.

L'alcalde Muriel Bowser va anunciar un nou programa dimecres que proporcionarà etiquetes de seguiment gratuïtes perquè els residents de certs barris posin els seus cotxes, cosa que els farà més fàcils de localitzar si els roben.

Les etiquetes de seguiment, que són literalment Apple AirTags, es distribuiran als residents que viuen en barris amb un alt nombre de robatoris de vehicles. S'oferiran en tres esdeveniments diferents en els pròxims mesos. Es requerirà una prova de residència i una adreça que correspongui amb una àrea de servei policial elegible per rebre una etiqueta.

Usuari amb un AirTag a la mà

Els AirTag d'Apple poden ser de gran ajuda per localitzar cotxes robats

Serà la mateixa policia la que lliuri els AirTag als ciutadans i, a més, els ajudarà a col·locar-los al seu cotxe en llocs estratègics per evitar que els possibles lladres puguin trobar-los. L'objectiu és reduir el nombre de robatoris que s'està produint, ja que, a més, els lladres solen ser reincidents.

El que sabem és que les persones que estan involucrades en aquest tipus d'activitat criminal sovint cometen múltiples delictes, i una sola detenció pot ajudar a tancar múltiples casos.

La ciutat de Nova York va començar un programa similar fa uns mesos, tanmateix encara no s'han proporcionat dades sobre si la mesura està funcionant i s'ha reduït el nombre de cotxes robats o, almenys, es localitzen més fàcilment. Tot i que és possible que sí que ho estigui fent i per això Washington D.C. ha seguit els mateixos passos.

Hem escoltat nombroses històries de usuaris que han aconseguit localitzar el seu cotxe robat gràcies a un AirTag, per la qual cosa és clar que el dispositiu d'Apple funciona en aquestes circumstàncies. Ara veurem si són capaços d'ajudar la policia en aquests casos de robatori de cotxes.