Ja va passar el 2022 i, ara el 2023, succeeix de nou: Vueling i Iberia són les aerolínies que més reclamacions han generat durant l'estiu segons les dades de què disposa la companyia Reclamio.com, especialitzada a gestionar les reclamacions dels passatgers aeris. Durant els mesos de juny, juliol i agost de 2023, el 18,5% de les reclamacions que ha rebut la companyia s'han dirigit contra Vueling, mentre que el 16,5% s'han tramitat contra Iberia.

vueling seu corporativa Viladecans Barcelona
vueling seu corporativa Viladecans Barcelona

Dues de les línies amb més activitat

Les dues aerolínies han recuperat ja el volum d'operacions de 2019 i, per això, es troben entre les companyies amb més activitat al nostre país. Aquesta recuperació del trànsit aeri, juntament amb la saturació estiuenca dels aeroports espanyols, ha comportat, expliquen des de Reclamio, "que un any més Vueling i Iberia tornin a situar-se com les aerolínies amb més reclamacions per part dels passatgers, encara que és cert que hem detectat un descens respecte del nombre de queixes de l'any passat", assenyala Noemí Fernández, gerent de la companyia

Línies Low cost

Després d'aquestes dues aerolínies i a més distància, apareixen en el rànquing de reclamacions tres companyies aèries low cost: Ryanair, amb l'11,1% de les reclamacions; Volotea, amb el 9,3% i Easyjet, amb el 6%. Més enrere apareixen Air Europa (4,7%), TAP Portugal (4,5%), Lufthansa (2,9%), Transavia France (2,8%), Wizz Air (2%), Nouvelair Tunisie (1,9%), Binter Canarias (1,7%), Corsair (1,6%) i Air France (1,3%) i altres aerolínies (15,2%) amb menor nombre d'operacions a Espanya i que, en conseqüència, han rebut una xifra més lleu de reclamacions cada una.