Viatjar, i més ara que estem en Setmana Santa, és un d'aquests petits plaers que a tots agraden. Si a l'assumpte, a més, li afegeixes un punt d'incertesa que, també, comporta un preu més assequible, és un plaer encara més agradable si cap. Això, viatjar sense saber on –bo, t'ho diuen pocs dies abans, però fins que tens ja a sobre la data no ho saps- és el que ens proposa Flappin', una empresa de Barcelona que vol revolucionar el mercat de la contractació de viatges online.

com planificar un viatge rawpixel
 

Alternativa a les caixes regal

Tots, segur, hem comprat o rebut alguna vegada caixes d'experiències que, per les raons que siguin, acaben quedant-se en un calaix després que algú les hagi escollit per gaudir-les amb la seva parella, la seva família o, també, per regalar-les a un amic o conegut. Les empreses que comercialitzen aquests productes coneixen aquest fet i hi fonamenten part del seu benefici. De vegades, succeeix perquè el client no troba el moment per gaudir del viatge contractat i d'altres, simplement, perquè cap dels allotjaments a què pot o vol optar està disponible. La proposta de Flappin' és diferent i l'explica Marc Teixidor, un dels seus creadors: "aquí no et trobaràs que hi ha problemes per gaudir de l'experiència ni amb l'obligació de trucar tu a l'establiment per veure si hi ha disponibilitat. Nosaltres ens encarreguem de tot i busquem sempre les millors opcions. Es tracta que tot sigui senzill: contractes un viatge de dos o tres dies amb vol i allotjament al qual pots afegir alguna experiència addicional com un restaurant que hem escollit nosaltres prèviament i no has de preocupar-te de res més. Ens encarreguem que surto bé sempre. Ara, això sí, fins i tot 48 hores abans del viatge, no saps on vas. Amb les experiències gastronòmiques o d'aventura, que també és un producte que oferim, passa igual".

Al seu web ofereixen diversos productes: escapades en la naturalesa, escapades relaxos, escapades romàntiques o escapades a la platja; totes elles a menys de dues hores de casa. També posen a la teva disposició experiències (spa, aventura; menús de tapes, mexicà, italià o japonès; muntanya, sopar exòtic o sopar sorpresa). Es tracta, sempre, d'experiències sorpresa. El seu producte estavella són les escapades, que poden ser per Europa o per Espanya.

Sorpresa

Conscients que la manera de viatjar ha canviat molt en els últims anys, a Flappin' afegeixen un plus a una experiència ja per si mateix singular i desitjada perquè trenca el quotidià: la sorpresa: "és un element més de l'experiència que oferim. De fet, és el factor diferencial del nostre producte juntament amb la garantia de satisfacció. Mai no saps on vas fins que el viatge està a punt de començar i això ho fa més satisfactori i interessant, creem. Com ha explicat Marc, tant dona la destinació, perquè a Flappin' només treballem amb proveïdors que sabem que no fallen. En els viatges per Europa, hi ha 25 destinacions possibles i en pots descartar dos si vols. També pots optar per canviar els horaris del vol o gaudir d'un allotjament diferent. Aquestes millores, esclar, suposen un petit plus en el cost, però no és excessiu. I si alguna cosa falla, que pot arribar a passar alguna vegada, tampoc no hi ha problema. Si pel que sigui un hotel no compleix les expectatives, ens flames i es canvia per un que sí que estigui a l'altura. Aquí venem felicitat i res no ha de fallar", apunta Pol Clavell.