S'explica en un estudi titulat Meeting Great Expectacions: Behaviour, Emotion and Trust, que han elaborat la London School of Echonomics i Jabra, fabricant d'auriculars i mostra dades interessants: si bé és cert que les reunions en persona vinculen més els implicats (així ho indica un 56% dels enquestats) no és menys veritat que existeixen maneres de fomentar la participació en les reunions online. Si s'utilitzen auriculars i càmera de vídeo professionals, en comptes de només els inclosos a l'ordinador, la participació creix en un 84%.

Jabra Evolve
 

Més confiança

Atès que les formes de treball híbrid s'han imposat com a nova realitat, el desafiament és igualar les sensacions produïdes de les reunions cara a cara. Això, conclou l'estudi, només es pot fer mitjançant tecnologia professional. Així, un 16% dels enquestats actuen amb més confiança quan es disposa d'aquestes eines, un 35% diu sentir-se més expressiu i un 47% creu que les aportacions es perceben amb més qualitat. Així mateix, els usuaris remots, que col·laboraven amb altres participants remots que també utilitzaven vídeo professional, van obtenir valoracions de confiança notablement millors (22%) que els que feien servir l'àudio i el vídeo integrats dels seus portàtils.

Psicologia

Això demostra no només que eines de col·laboració com el vídeo milloren substancialment l'experiència col·laborativa dels participants, sinó també que els canvis psicològics i de comportament estan inextricablement lligats a la tecnologia. Per això, les organitzacions han de reconèixer com de vital que és la tecnologia professional per millorar el compromís i la productivitat dels empleats en les reunions híbrides. La cultura influeix en la participació igualitària més que la tecnologia