La propulsió elèctrica té un avantatge en el qual molt sovint no es repara: la seva mecànica, les dels motors elèctrics, és molt senzilla si se la compara amb la dels seus parells de combustió. Aquesta circumstància està democratitzant un mercat, el de la mobilitat, en el qual fins ara només estaven els de sempre. Ara, fins i tot els fabricants de motoserres i tallagespes s'atreveixen a fabricar vehicles. Per això EGO, empresa que treballa en aquest particular mercat des dels anys 90, acaba de llançar la seva primera minimoto elèctrica.

EGO1
 

Sense obligacions administratives

La moto en qüestió assoleix els 45 quilòmetres per hora i la seva potència és de 250 W. Gràcies a això, no és necessari matricular-la ni complir cap altre requisit administratiu, ja que no se la considera un vehicle. És, de fet, com un patinet o una bicicleta elèctrica, però ofereix un altre tipus de sensacions. La seva autonomia és reduïda: 32 quilòmetres.

Dues bateries

La minimoto inclou dues bateries de 56V i ofereix tres programes de conducció: ECO, Normal i Sport. Disposa de suspensió i frens de disc. Encara, això sí, no es pot comprar, però sí reservar. Què és exactament? Una joguina, però no un qualsevol: un de molt divertit i, a més, ecològic.