Un estudi genètic és utilitzat en l'actualitat per evitar la reproducció de malalties com les que transmeten els mosquits.

De fet, ha sorgit un descobriment que podria ser una sentència de mort per als mosquits, ja que podria evitar-se que aquests madurin o es reprodueixin.

El descobriment de l'UC River

L'any 2018 un entomòleg de l'UCR va fer el descobriment que una important hormona esteroide requereix proteïnes transportadores per poder entrar o sortir de les cèl·lules de la mosca de fruita.

Aquesta hormona es diu ecdisona i sense ella les mosques no són capaces de madurar i, per tant, no poden reproduir-se.

Per la qual cosa aquest descobriment podria convertir els mosquits en Peter Pan, ja que serien joves sempre.

Mosquit sobre la pell

En el seu estudi va trobar que cada espècie d'insecte requereix ecdisoma en algun moment de la seva vida.

L'entomòleg diu que aquesta informació és summament valuosa per fabricar un insecticida específic per a mosquits que no afectaria a les abelles beneficioses ni a altres pol·linitzadors.

Però aquest insecticida sí que aconseguirà afectar Aedes aegypti, que són els que transmeten Zika, dengue, febre groga, chikungunya i alguns altres virus.

La idea és desenvolupar productes químics per bloquejar les funcions d'aquests transportadors d'ecdisoma, però sense afectar el transportador original.

La idea no és que els mosquits s'extingeixin, però sí que aquests puguin ser controlats sobretot en localitats en les quals hi ha sobrepoblació d'aquests insectes que transmeten malalties.

Un altre dels mètodes utilitzats en l'actualitat és l'alliberament de mosquits mascles estèrils, perquè aquests s'acoblin amb les femelles que posen ous que no fan eclosió. Una tècnica que elimina l'ús dels insecticides.

Aquest tipus d'estudis podria generar una sentència de mort per a aquests mosquits, tanmateix, hi ha investigadors que indiquen que és perillós el dependre d'una eina per controlar-los.

A més sembla que l'extingir els mosquits és impossible, sobretot en les noves condicions climàtiques que tendeixen a escalfar el planeta i, per tant, permet que aquests proliferin.