Patents Talgo o, el que és el mateix, l'empresa ferroviària espanyola que el 1942 van fundar l'enginyer Alejandro Goicoechea i l'arquitecte José Luis Oriol, desenvoluparà el ICE L, el nou tren de llarga distància de la Deutsche Bahn, la Renfe alemanya, que aspira a convertir-se en la nova referència de disseny dels trens del futur- Est tardor, la firma espanyola i la ferroviària alemanya han presentat el primer cotxe de passatgers del futur tren.

Llestos el 2024
Els nous trens de Talgo circularan a una velocitat comercial màxima de 230km/h i s'incorporaran a la flota de Deutsche Bahn en el segon semestre de 2024. Els ICE L permetran a l'operadora alemanya continuar ampliant la seva flota de trens de llarga distància i oferir més confort i millor servei a més passatgers, a més de les més altes prestacions, ja que es tractarà de trens internacionals que operin rutes domèstiques a Alemanya i connectaran el país amb Holanda, Àustria i Suïssa. L'encàrrec que ha rebut Talgo implica la fabricació de 23 trens, cada un d'ells compost per una locomotora i 17 vagons i permetrà a l'empresa espanyola facturar 550 milions d'euros. En el futur, és possible que Talgo rebi l'encàrrec de fabricar 77 trens més. D
Trens més accessibles i versàtils
El nou tren de fabricació espanyola serà el primer de llarg recorregut que oferirà a Alemanya accés a nivell de l'andana sense esglaons de cap tipus. Aquesta característica redueix els temps d'embarcament i permet a les persones amb discapacitats accedir al comboi sense ajuda. A l'interior, la mobilitat serà també més senzilla i s'inclourà sistema de guiat tàctil en Braille.
Els vagons es completen amb comoditats tals com internet sense fil, finestres funcionals que milloren la cobertura de mòbil, il·luminació intel·ligent, seients ergonòmics, places per a bicicletes i pantalles d'informació. Cada comboi inclourà un vagó restaurant, un vagó per a persones amb mobilitat reduïda i una locomotora multisistema compatible amb diferents tensions d'alimentació i sistemes de senyalització. No obstant això, els trens podran funcionar també amb altres locomotores elèctriques o dièsel. A cada tren, hi haurà espai per a 562 seients. Pel seu menor pes (un 20% menys), el seu disseny aerodinàmic i els seus equips d'aire condicionat ecològics, els trens que Talgo fabrica per a Deutsche Bahn exigeixen per moure's menys energia que la competència.