Es diuen Sanes i han descobert un model de negoci revolucionari que permet als call centers de mig món aconseguir el que portaven anys somiant: externalitzar les seves plataformes de teleoperadors sense que es noti. Sanes, amb seu a Silicon Valley, ha desenvolupat l'eina definitiva: mitjançant intel·ligència artificial i una sèrie d'algoritmes, el seu invent tradueix la veu d'una persona a molts accents diferents.

Call Center
Call Center

Per a què serveix?

Suposo que, com tots, comparteixes la primera sensació d'estranyesa (i sospita) que t'assalta quan crides al servei d'atenció al client d'alguna de les empreses que et subministren serveis i t'atén algú que, encara que parla el teu idioma, evidencia amb el seu accent que procedeix d'un lloc certament llunyà i aliè al teu entorn quotidià. I, no: no és racisme, és simple desconfiança perquè, com és normal, et costa creure que aquell senyor que ni tan sols sap on és i quants habitants té la ciutat en la qual vius vagi a poder ajudar-te a solucionar aquest problema seriós que t'impulsa a trucar|cridar-li. Ara, aquesta sensació desapareixerà perquè, gràcies a l'eina de Sanas, tots els teleoperadors amb els que consultis, parlaran com si fossin del teu poble.

De veritat funciona?

Les estadístiques diuen que, quan parlem amb algú que té un accent semblant al nostre o que reconeixem com a pròxim, la comprensió dels missatges que ens arriben creix en un 31% i la satisfacció en un 21%. Per captar clientela, Sanas té penjats dos àudios al seu web: en un, un teleoperador contesta en anglès amb marcat accent indi a un senyor de les Illes Britàniques i, en l'altre, el mateix teleoperador atén el mateix senyor britànic després d'haver vist tamisada la seva veu amb Sanas. La sensació que un i un altre te'n causa (si ets britànic) és com la que va de la nit al dia, però alguns diuen ja que no és més que una mostra de racisme però, què volen que els digui, si un dia d'aquests em trobo a algú que, a l'altre costat del telèfon em contesta parlant de manera semblant a com ho feien els meus avis, estic segur que firmo tots els compromisos de permanència que em demani i fins i tot, si vol, li'n proposo algun més.