Allò que els dirigibles tornen es porta dient des de fa dècades, però el desastre de l'Hindenburg encara pesa el seu i l'ús de zeppelines com a alternativa a l'avió continua formant més informe del teòric que del pràctic. Amb tot, una nova iniciativa liderada per Sergey Brin, un dels cofundadors de Google, torna a fer que els dirigibles siguin protagonistes.

Què pretén?
Brin ha fundat una empresa (Lighter Than Air Research) que ha dissenyat un zeppelín elèctric que té ja fins a nom: Pathfinder 1. El nou dirigible mesura 125 metres de llarg, utilitza heli com a gas d'elevació i disposa d'una estructura formada per 10.000 tubs reforçats amb fibra de carboni i 3.000 rodets de titani. A més, disposa de dotze motors elèctrics alimentats per generadors dièsel i tretze bateries que li permeten viatjar a uns 120 quilòmetres per hora.
Com funciona?
Encara que es presenta com ecològic, el seu moviment seria impossible sense dos generadors dièsel que envien energia a les bateries elèctriques que fan funcionar les hèlixs. El dirigible inclou també panells solars que aporten energia addicional i disposa ja del certificat d'aeronavegabilitat que permet iniciar les proves. Aquestes tindran lloc a dos enclavaments: Moffet Field ( un aeròdrom de la NASA administrat per Google en l'Àrea de la Badia de San Francisco) i a l'aeroport de Palo Alto, Califòrnia. Brin vol utilitzar el seu zeppelín per a finalitats humanitàries com brindar ajuda en casos de desastres naturals i, també i per descomptat, transportar passatgers.