La Vespa és, sens dubte, una icona de la mobilitat a mig món però, ara, pot –de fet ja ho està fent- projectar-se encara millor cap al futur de la mobilitat verda: Piaggio, el fabricant d'aquestes apreciades motos que mai no passen de moda, acaba d'incorporar a la seva cadena de muntatge una nova eina que, més que eina, és un avantatge competitiu amb què el fabricant italià vol lluitar millor per conservar la seva posició de privilegi al mercat: es tracta d'un robot industrial impulsat per IA.

 

De què es tracta?

El robot aspira a convertir-se en peça clau del procés de producció dels escúter Vespa. Dissenyat per traslladar càrregues, pot moure en rutes preestablertes dins de qualsevol planta de muntatge càrregues de fins a 130 kg garantint que no hi haurà incidents. Com ho aconsegueix? Gràcies a l'IA. Té, de fet, fins a|fins i tot nom: es diu Kilo i l'ha desenvolupat la mateixa Piaggio, en aquest cas mitjançant la seva empresa de mobilitat robòtica Piaggio FastForward. El robot pot seguir un operador o moure's per fins a 100 rutes preestablertes. També, si és necessari, es pot moure de manera autònoma per la planta. De moment, començarà a utilitzar-se a les fàbriques Moto Guzzi d'Itàlia, però la intenció de Piaggio és introduir aquest dispositiu a totes les seves fàbriques, inclosos les de l'Índia, el Vietnam i Indonèsia.

Per a qualsevol sector

Més enllà dels avantatges competitius que Kilo suposarà, el seu interès es vincula també que pot utilitzar-se en qualsevol entorn industrial en el qual sigui necessari moure mercaderies. Ha creat Piaggio un producte que, en aquest segle XXI, pot fer-lo guanyar tants diners o més que el que va guanyar al segle XX amb les Vespa? Veurem.