La Direcció General de Trànsit és l'organisme oficial que s'encarrega de vetllar per anar augmentant cada vegada més la seguretat les nostres carreteres i en els nostres nuclis de població referent als vehicles.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que la DGT en va renovant constantment alguns de les seves normatives, adaptant-se als nous temps i a les noves necessitats i a les noves mesures de seguretat que volen implantar.

No és casualitat llavors que, tenint en compte que, com bé saben en la DGT, el % de morts a les carreteres al nostre país en els últims anys ha estat massa elevat en el cas dels motoristes, sobretot tenint en compte la comparativa entre el nombre de motos i el nombre de cotxes que circulen anualment pel nostre país, la DGT hagi decidit posar en marxa una nova normativa que, una vegada s'apliqui, implicarà importants canvis per als motoristes a nivell seguretat.

La DGT prohibirà els cascos jet

Una de les principals coses que canviarà una vegada s'apliqui la nova normativa es el que es refereix als cascos, el principal element de seguretat de tots els motoristes, ja sigui entre aquells que condueixen normalment per vies urbanes i, sobretot, aquells que opten per conduir per vies interurbanes altes velocitats.

 

De moment, a falta que s'apliqui aquesta nova normativa, continua sent legal poder circular amb moto amb cascos tipus set, és a dir, cascos que no cobreix la totalitat de la cara sinó que deixen el rostre al descobert, un tipus de cascos molt populars especialment a les grans ciutats i en els mesos d'estiu ja que són cascos molt més frescos i menys aclaparadors en aquest sentit que els integrals.

El problema amb aquest tipus de cascos és que evidentment són molt menys segurs i, en cas de tenir un accident, no protegir de la mateixa forma que protegeixen els cascos 100 × 100 integrals, que cobreixen tot el rostre i que siguin molt més segurs. No és casualitat llavors que la DGT hagi decidit prohibir-los i hi ha augmentat per posar tan sols dues possibilitats a sobre de la taula a partir que s'apliqui la nova normativa: els cascos 100 × 100 integrals i els de tipus jet però que es poden convertir també en integrals.