En Tesla, a més d'amb la venda de vehicles, guanyen diners amb la d'altres serveis i productes. Dels 81.500 milions de dòlars ingressats en 2022, 67.200 procedien de la venda d'automòbils i 14.300 (el 17,5%) es vinculen a altres serveis com, per exemple, les actualitzacions del sistema de conducció autònoma. Ara, almenys als Estats Units, han identificat un nou nínxol de negoci: la venda d'assegurances.

Tesla Model 3
 

On d'altres no arriben

Assegurar un Tesla no és fàcil, ja que el seu manteniment (i especialment, les reparacions) és més car que el dels vehicles de combustió i, també, que el de la resta d'híbrids i elèctrics. Hi ha, fins i tot, companyies que no ofereixen assegurances per als cotxes d'aquesta marca. Per cobrir la demanda, Tesla ha desenvolupat una aplicació que s'instal·la a cada vehicle i calibra el comportament del propietari al volant. A partir de les dades que recull, assigna una puntuació al conductor i, amb ella, calcula el preu de l'assegurança.

Obren camins?

El sistema de Tesla pot acabar convertint-se en un estàndard, ja que el malestar entre els conductors que, malgrat no passar parts, veuen cada any pujar les seves primes creix cada any. D'allà, per exemple, l'escassa fidelitat que es té les companyies d'assegurances. Un estudi de Simon-Kucher& Partners indica que, només a Espanya, fins i tot un 20% dels conductors canvia de companyia d'assegurances a conseqüència de l'escalada de preus que les companyies vinculen a la inflació i no a la sinistralitat. Tesla treballa així des de 2019 i el seu sistema ofereix estalvis de fins al 45% a Texas, on el nombre de cotxes Tesla circulant és notable