Han passat 15 anys i encara continuem trobant conseqüències del terrible terratrèmol Tōhoku que va afectar el Japó l'any 2011. Un terratrèmol de magnitud 9,1, dels més potents mai registrats, que va generar un tsunami devastador i la crisi nuclear de Fukushima. A més d'ocasionar 15.859 morts, 2.556 desapareguts i 6.152 ferits. Però ara s'ha trobat alguna cosa més, una ona que va rebotar en les capes profundes de la Terra i que va desplaçar el Japó diversos mil·límetres.
Ciència
Un dels terratrèmols més grans de la història va moure el Japó de la seva posició per una ona de rebot
És un dels pitjors terratrèmols registrats, que va provocar la crisi nuclear de Fukushima i va desplaçar el Japó del mapa
Ángel Roca Valverde
Barcelona. Dilluns, 22 de juny de 2026. 11:15
Temps de lectura: 1 minut
Barcelona. Dilluns, 22 de juny de 2026. 11:15
Temps de lectura: 1 minut
