Els telescopis de Xile han ofert informació molt important sobre el meteorit Psyche, informació que ha cridat l'atenció d'astrònoms del MIT i altres institucions del món.

Psyche, el descobriment a la seva superfície

Han estat els telescopis de Xile els qui han fet mapes del meteorit Psyche i han trobat vastes regions riques en metalls a la seva superfície, així com una gran depressió amb un cràter que sembla ple de sorra fina i estar envoltat de material rocós.

Segons un estudi que ha estat publicat en el Journal of Geophysical Research: Planets, la superfície de Psyche compta amb una gran quantitat de metalls, per la qual cosa consideren que aquest meteorit és part del nucli d'un planeta primitiu.

Els nous mapes donen informació que les regions rocoses pertanyen a una capa antiga molt similar a la capa més externa de la Terra.

En el cas dels cràters amb material metàl·lic suggereixen que aquest va poder haver experimentat erupcions primerenques de lava metàl·lica a mesura que l'antic nucli es refredava.

Els experts indiquen que la superfície de Psyche és heterogènia, una superfície bastant evolucionada i en general aquest tipus de mapes han comprovat que els asteroides rics en metalls són mons bastant interessants i enigmàtics.

Asteroide Psyche

L'estudi de la superfície d'aquest asteroide té diversos anys, utilitzant diferents telescopis i mètodes per aconseguir obtenir informació sobre la superfície del mateix.

Fins i tot la NASA estarà llançant una sonda de la mida d'una pista de tennis al cinturó d'asteroides, regió entre les òrbites de Mart i Júpiter en la qual es troben restes del sistema solar primitiu.

Quan la sonda ja estigui ubicada a la regió abans descrita, centrarà la seva atenció a Psyche, ja que la idea és que tingui molta més informació de què s'ha obtingut a través dels telescopis a Xile i altres parts del món.

El llançament d'aquesta sonda té entusiasmats els encarregats d'estudiar Psyche, ja que amb ella poden obtenir avenços bastant positius sobre les diferents teories que s'han plantejat sobre la composició del planeta.