MoviePass

Tot va començar el 2011 quan l'empresa nord-americana MoviePass va presentar als EUA el seu nou servei de pel·lícules en sales de cinema a canvi d'una tarifa plana mensual. Encara que al principi la seva oferta era un tant diferent a l'actual, des de l'estiu de 2017 l'esmentada tarifa plana consta d'una pel·lícula diària a canvi d'una subscripció de 9,95 dòlars al mes (si el pagament es realitza en un sol termini) o de 14,95 dòlars si es fa cada mes.

Stacy Spikes, antic conseller delegat i fundador de MoviePass, va aconseguir amb el pas del temps que el seu servei fos rendible, havent de realitzar determinats ajustaments quan els números no van quadrar. Malgrat tot, Moviepass és una realitat consolidada a Amèrica del Nord tal i com demostren els tres milions de subscriptors que tenien el juny de 2018.

PreShow

Ara, Spikes ha decidit fer un pas més i ha llançat una idea anomenada PreShow que pretén que els seus usuaris vagin gratis al cinema a canvi de visionar prèviament una quantitat de publicitat a través del seu telèfon mòbil. El projecte va ser llançat a través de la plataforma Kickstarter de micromecenatge fa dos dies i en menys de 24 hores ja havia assolit el mínim que s'havia marcat per a la seva viabilitat. Els 10.000 dòlars han estat àmpliament superats i les contribucions dels particulars continuen creixent.

PreShow es tracta d'un servei que obliga els qui desitgin accedir gratis al cinema a veure en el seu propi telèfon publicitat per un període de 15 a 20 minuts. Encara que no val que l'usuari accepti que el seu mòbil només reprodueixi els anuncis sinó que està obligat a veure'ls.

Però, com s'asseguren des de PreShow que la persona vegi els anuncis? Com tantes vegades, la solució està en la tecnologia. I és que PreShow incorpora la publicitat que ofereix, un sistema de reconeixement facial amb què s'assegura que l'usuari no aparta la seva mirada de la pantalla del mòbil. Si ho fes, el sistema reconeixeria la seva distracció i tant els anuncis com el temps restant de consum obligatori es pararien. Per completar la seva part del tracte, l'usuari hauria de tornar a fixar la seva atenció visual al telèfon fins que la publicitat acabés.

La intenció de PreShow és que els anuncis a consumir tinguin a veure amb la pel·lícula triada per l'usuari en la temàtica o amb productes que apareguin al film. Segons ha revelat el propi Spikes, els potencials usuaris poden estar tranquils en quant a la privacitat ja que el sistema de reconeixement facial seria totalment anònim i només s'utilitzaria per garantir l'atenció de la persona en el visionament dels anuncis.

Tanmateix, ha declarat no estar tan interessat en es diners que es recaptin a través del web Kickstarter com per atreure els amants del cinema que vulguin provar la innovadora aplicació.