Ja estan per arribar a Espanya els supermercats sense caixers, un mètode que és portat per Amazon i que ja està donant molt de què parlar.
Aquest és un projecte que Amazon Go va començar a implementar el 2016, per la qual cosa compta amb establiments al Regne Unit i els EUA. I que pel que sembla la reconeguda empresa vol reforçar la seva botiga física a Espanya.
Com són aquests supermercats sense caixer?
Aquests supermercats sense caixers són part del projecte Amazon Go, que va començar a implementar-se des de l'any 2016. Des d'aquell any han aconseguit obrir 24 botigues als EUA i porten més d'una dotzena d'elles al Regne Unit.
Amazon Go
Segons algunes informacions, tenen pensat obrir una gran quantitat de supermercats sense caixers a Espanya. Per després continuar expandint-se en països com Alemanya i Itàlia d'aquí al 2024.
L'avantatge d'aquest tipus de supermercats és que els clients poden entrar tranquil·lament, agafar els productes i puguin sortir de la botiga sense passar per caixa, però òbviament pagant els que s'emporten.
El projecte Amazon Go compta amb un sistema de visió artificial, sensors i aprenentatge que detecta el que el consumidor pren i li ho descompta en sortir del supermercat.
Amb aquesta opció han aconseguit captivar-ne a una gran quantitat de clients i que estem segurs més d'un a Espanya recorreran a ells.
Per poder gaudir d'aquest servei de supermercats sense caixer és necessari que et registris en Amazon. No és necessari ni tan sols ser client Prime, per la qual cosa pots gaudir dels avantatges de pagar de manera automàtica.
Has de saber que, encara que la idea és que no sigui necessari passar per caixa, sí que comptaran amb persones que atenguin al client i els expliquin com és el mètode de pagament.
Així com també comptaran amb cuiners encarregats de preparar els plats del dia i així oferir-los als clients.
Una de les coses que no els ha agradat als clients d'altres països que ja gaudeixen d'aquest sistema. És que no poden saber quins són els productes que se li estan facturant en sortir de la botiga.
Però el que sí que és possible és fer una queixa perquè es reemborsin els diners en cas del cobrament d'un producte que no es va emportar en realitat.