L'adopció de nous materials s'erigeix com l'eix principal de l'estratègia d'impacte de les empreses espanyoles de moda decidides a reduir el seu volum de residus. Tant és així que ni més ni menys que un 83% d'elles treballa ja o vol treballar amb materials sostenibles, reciclats, reutilitzables o innovadors. Són dades que procedeixen de l'informe Moda Circular a Espanya, un document elaborat per Recovo, la plataforma que connecta empreses del sector de la moda per fomentar l'ús de solucions sostenibles. De la plataforma, fan ús ja 45 empreses, detalla Recovo.

recovo
 

 

Empremta de carboni

Amb tot, l'Informe de Moda Circular a Espanya apunta també una dada inquietant: fins i tot entre les empreses que juguen decididament a favor de la circularitat al sector tèxtil, hi ha una escassa consciència de la contaminació que poden generar les seves activitats. D'entre elles, només un 20% mesura actualment la seva empremta de carboni malgrat que la legislació comunitària hi obligarà ben aviat a tot el territori de la UE. Tanmateix, en l'àmbit dels desfets, les empreses espanyoles estan molt més avançades: més d'un 80% d'elles ja els està gestionant actualment.

Objectius

N'hi ha tres de principals entre les empreses espanyoles decidides que la roba que es produeix aquí sigui més sostenible: dissenyar peces|penyores pensant que durin més, confeccionar-les perquè es puguin reciclar o dissenyar-les per reduir el volum de residus que generen quan acaba la seva vida útil. Encara que l'estudi també posa la mira en el futur i assenyala que augmentar la transparència publicant de forma periòdica memòries de sostenibilitat serà la clau per al desenvolupament. El 2025, la fotografia no variarà massa, ja que el disseny de productes amb més cicle de vida i durabilitat (66%) es manté com a principal objectiu. Per darrere i en augment, es troba l'increment de l'ús de materials reciclats a les col·leccions (55%).