T'imagines que un senzill tampó pugui detectar ETS com la clamídia o la gonorrea? Si és així, deixa d'imaginar, perquè ja està aquí. Una empresa emergent anglesa denominada Daye, acaba de crear-lo.

Valentina 03 1
 

Ja testat

El producte ha superat ja els assajos clínics obligatoris i, tant és així, que s'ha provat en 600 pacients. L'avenç|avanç podrà facilitar els exàmens periòdics imprescindibles per controlar la propagació d'aquestes malalties, que s'ha disparat a mig Europa des que la SIDA s'ha convertit, gràcies als retrovirals, en una malaltia que no porta a la mort.

En cinc dies

Per dur a terme les proves es fa servir la tecnologia PCR, utilitzada des de fa anys per diagnosticar tota mena de malalties infeccioses com el coronavirus. Les proves es poden realitzar a casa i les mostres, això sí, han d'enviar-se a un laboratori de diagnòstic al costat d'un qüestionari. El resultat es coneix en un termini d'entre cinc i deu dies. En el cas que es registri un positiu, l'empresa creadora del tampó ofereix una consulta d'infermeria en la qual s'aconsella al pacient sobre serveis de tractament. De moment, el producte està només disponible al Regne Unit.