A Espanya, fa ja més de quaranta anys, parlar d'enquestes i d'estudis de mercat és també parlar de Sigma Dos, una de les empreses més destacades d'un sector clau de l'ecosistema tecnològic. Integrada des de 2018 a la xarxa Gallup International, la firma acaba d'integrar en la seva operativa quotidiana l'IA.

sigma
 

En el Mobile

La seva experiència es dona a conèixer aquests dies en el Mobile World Congress de Barcelona, on compten|expliquen com, de la mà de la Universitat de Salamanca i amb el suport econòmic del Ministeri d'Innovació, han estat capaços de desenvolupar una plataforma d'anàlisi social denominada TrustSurvey que permet monitorar l'empremta digital dels panelistes que participen en els seus estudis de mercat. "És una evolució respecte als panells tradicionals, perquè integra IA, big data i depp learning", assenyalen.

Què aconsegueixen?

Mitjançant l'estudi de l'empremta digital dels panelistes en xarxes socials, poden comparar les seves respostes amb informació real i, amb això, obtenen conclusions més completes en temps real. De la mà de la nova eina, indiquen, esperen poder analitzar més i millors dades en sectors com la salut, l'administració, les assegurances o els mitjans de comunicació. Ho explica el president de Sigma Dos, Ricardo Iracheta: "es cobreix la bretxa|fractura entre la recopilació de dades i el disseny d'estratègies útils per als nostres clients, ja siguin empreses o organismes públics. Es tracta d'una aposta estratègica per la tecnologia i la innovació que afegeix valor als estudis de mercat i els estudis d'opinió pública".