Invertir en tecnologia no sempre garanteix que una empresa o entitat pugui impulsar la seva innovació de manera significativa. De fet, fer-ho sense una planificació definida pot arribar a tenir fins a|fins i tot efectes adversos. Per sort, a Espanya les empreses i organitzacions semblen tenir-lo més clar i tot que en la resta d'Europa: el 48% entén que no convertirà totes les seves inversions en TIC en valor de negoci. En la resta d'Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica només ho assumeix el 46%. Amb tot, les empreses volen innovar, però reclamen solucions senzilles d'emprar.

Logo Carbonissa MWC2019 1
 

Desig d'innovar

El positiu del cas, i així ho indica l'estudi State of Innovation que ha elaborat Cisco, és que aquesta certesa no frena el desig d'innovar: el 91% de les empreses consultades a Espanya té previst augmentar el seu pressupost destinat a innovació durant els pròxims dos o tres anys. Si no s'inverteix és per falta de recursos (28%) i limitacions tecnològiques (24%), no per desconfiança.

Què interessa?

El que més es valora és la simplicitat (82%) i la possibilitat de comptar amb un quadre de comandaments centralitzat per a la gestió de les aplicacions TIC, la xarxa i la seva infraestructura. Gairebé nou de cada deu consultats a Espanya (el 85%) consideren que tenir més coneixement sobre les operacions de xarxa -incloent visibilitat, detecció i pronòstics- ajudaria la seva organització a millorar l'experiència d'usuari.