Els temps canvien per a tothom i, per descomptat, també ho fan les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, que es converteixen, a més, en punta de llança d'una revolució en curs, la de la revolució elèctrica, amb l'esperança que el seu exemple animi a una ciutadania que, encara avui, veu els vehicles elèctrics amb certa objecció pels seus preus, la seva autonomia encara escassa i, també, per la minvada xarxa de punts de recàrrega. De la mateixa manera que altres cossos policials han incorporat al seu parc mòbil vehicles elèctrics amb desigual resultat, El Servicio de Protección de la Naturaleza (Seprona) de la Guardia Civil canvia gasolina per watts.

Zero
 

157 vehicles

De moment, les motos elèctriques que ha incorporat el Servei són 157, totes elles de Zero Motorcycles, una empresa que subministra ja vehicles a diferents cossos policials i empreses de seguretat privada. La Policía Nacional, per exemple, compta ja amb 76 motocicletes model Zero XS i Zero DS. Les de la Guardia Civil, això sí, són d'un model diferent: la Zero FX. En total, s'han invertit 2.189.000 euros

Com són?

Les motos que incorpora la Guardia Civil han sortit per 13.942 euros la unitat, 1.200 menys del que li costaria a un particular adquirir aquest vehicle, que es ven al web de Zero per 15.165 euros. Disposen d'una potència màxima de 44 CV i un parell motor de 109 Nm i inclouen una bateria de 7,2 kWh. La velocitat màxima queda en 137 km i l'autonomia, els 111 km. Per descomptat, és una moto de camp.